۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
اعتبارات هزینه‌ای خراسان شمالی ۶۲.۲ درصد رشد داشت
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی:

اعتبارات هزینه‌ای خراسان شمالی ۶۲.۲ درصد رشد داشت

بجنورد- رئیس سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی از رشد ۶۲.۲ درصدی اعتبارات هزینه‌ای استان در لایحه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی سازمانه مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی، حسن پارسی پور، بابیان اینکه باوجود محدودیت‌های اعتباری کشور، پیش‌بینی و برنامه‌ریزی اعتباری خوبی انجام‌شده است، اظهار داشت:برای اعتبارات هزینه‌ای در لایحه بودجه ۱۴۰۰مبلغ چهار هزار و ۱۱۴میلیارد ریال پیش‌بینی‌شده که از این میزان حدود سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال مربوط به حقوق کارکنان و مابقی سایر هزینه‌ها است.

پارسی پور گفت: در ردیف پیشنهادی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از سه ردیف اعتباری به‌جز توازن بیش از دو هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال  با ۳۴ درصد رشد نسبت به امسال برای استان در نظر گرفته‌شده است.

تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات سفر رهبری
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی ادامه داد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام‌شده دومین مرحله تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری در سال جاری به استان اجرایی شده که هزار و ۵۰ میلیارد ریال در آبان ماه سال جاری علاوه بر هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تیرماه به خراسان شمالی اختصاص‌یافته است.

پارسی پور در ادامه از تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات سفر رهبری به استان نیز خبر داد و گفت: در سال جاری هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال برای اعتبارات سفر رهبری در نظر گرفته‌شده بود که به‌طور کامل اختصاص داده‌شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی همچنین افزود: هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال برای ۲۷ پروژه  از محل اعتبارات توازن ملی در نظر گرفته‌شده بود که تاکنون ۵۴۰ میلیارد ریال با ۳۲ درصد تخصیص‌، اختصاص‌یافته است.

وی از تأمین بودجه بازنشستگان استان نیز خبر داد و گفت:۶۵ هزار و ۹۰۰ میلیون ریال به استناد تفاهم‌نامه مازاد درآمد استان‌ از مالیات‌های اخذشده برای بازنشستگان استفاده‌شده و در ماه جاری نیز در ردیف سایر هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی از این محل هزینه می‌شود.

سهم ۲هزار میلیارد ریالی استان از اعتبارات مالیات بر ارزش‌افزوده
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: در ردیف تملک دارایی‌های و سرمایه‌ای، امسال هزار و ۴۱۹میلیارد ریال اعتبار برای استان مصوب شده است که رقم پیشنهادی این ردیف در لایحه ۱۴۰۰، با ۴۶ درصد رشد به بیش از دو هزار و ۶۷ میلیارد ریال رسیده است.

پارسی پور اظهار داشت: گفت: سهم استان از اعتبارات ردیف ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش‌افزوده در قانون بودجه امسال ۳۴۱ میلیارد ریال است که رقم پیشنهادی برای لایحه سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۷۹ میلیارد ریال افزایش‌یافته است.

وی افزود: درمجموع، در این سه ردیف، اعتبارات استان از دو هزار و ۶۷ میلیارد ریال در قانون بودجه امسال با افزایش ۳۴ درصدی به دو هزار و ۷۰ میلیارد ریال در رقم پیشنهادی لایحه ۱۴۰۰ رسیده است.

کد خبر: ۵۴٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha