۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
امسال ۶ میلیون هکتار از زمین‌های زراعی گندم کشت می‌شود
مدیرکل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی:

امسال ۶ میلیون هکتار از زمین‌های زراعی گندم کشت می‌شود

سرافرازی، مدیرکل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: سطح زیر کشت گندم برای امسال شش میلیون هکتار برنامه ریزی شده که تا کنون سه میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار معال ۶۰ درصد برنامه محقق شده است.

به گزارش بازار، علیمراد سرافرازی مدیرکل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد عالی زراعت با حضور وزیر جهاد کشاورزی گفت: در نشستی که در خصوص کشت پاییزه بود، مشخص شد سطح زیر کشت گندم برای امسال ۶ میلیون هکتار برنامه ریزی شده است که تاکنون سه میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار معادل ۶۰ درصد برنامه محقق شده است.

وی افزود: برای دست یابی به هدف تعیین شده، ۳۸۰ هزار تن بذر مرغوب در اختیار کشاورزان قرار گرفته است که نسبت به سال گذشته رشد ۲۳ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تولید «جو» تصریح کرد: این محصول یکی از نهادهای مورد نیاز صنعت دامپروری است و نزدیک به یک میلیون هکتار از اراضی کشت شده است که نسبت به سال قبل در دور آبی ۲۳ درصد و در دور دیم ۱۶ درصد رشد داشته ایم.

وی بیان کرد: امسال برای کشت کلزا به اندازه ۲۳۳ هزار هکتار، قرارداد منعقد شده است و تاکنون سه میلیون و صد هزار چغندر بهاره تولید شده است. تولید بذر چغندر پاییزه یکی از سیاست های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی در زمینه سازگاری با اقلیم و بهره برداری بهینه از آب باران است و در این راستا برای ۲۸ هزار هکتار زمین قرارداد منعقد شده است و تاکنون ۲۴ هزار هکتار کشت انجام شده است.

این مقام مسئول به جلسه جهش تولید با حضور معاون اول رئیس جمهور اشاره و بیان کرد: دکتر جهانگیری در این نشست بر ضرورت حمایت از کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی تاکید کردند و کشاورزان را پر تلاش ترین و زحمتکش ترین اقشار جامعه عنوان کردند.

کد خبر: ۵۴٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha