۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
۱۴۱۰ واگن کالا از گمرک اینچه برون صادر شد
مدیرکل گمرکات گلستان:

۱۴۱۰ واگن کالا از گمرک اینچه برون صادر شد

گرگان- مدیرکل گمرکات گلستان گفت: از تیرماه امسال همزمان با بازگشایی مرز اینچه برون هزار و ۴۱۰ واگن کالا به کشورهای ترکمنستان و قزاقستان صادر شده است.

سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کشور ترکمنستان در ماه‌های پایانی سال گذشته و سه ماهه نخست امسال به دلیل شیوع کرونا، از پذیرش محموله‌های صادراتی و وارداتی خودداری کرد و هیچ تبادلی با این کشور انجام نشد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت کالاهای صادراتی به مقصد سایر کشورها از طریق گمرک بندرترکمن و پایانه‌های صادراتی گرگان و گنبدکاووس بدون وقفه ارسال شد، افزود: از تیرماه با بازگشایی مرز ریلی و راه اندازی تونل بهداشتی صادرات و واردات، با واردات شش واگن حامل جو دامی، روغن پایه و پارچه از سر گرفته شد.

مدیرکل گمرکات گلستان یادآور شد: تا پایان تیرماه ۳۴۴ واگن کالای صادراتی حامل سیمان، کاشی، رنگ، پروفیل، سیم مفتول، گچ، پودر رختشویی و ورقه آهنی از طریق گمرک راه آهن بین المللی اینچه برون به مقاصد کشورهای CIS صادر شد.

وی اضافه کرد: در مجموع از تیرماه  و با بازگشایی مرز ریلی تاکنون ۷۵ واگن حاوی کالاهای وارداتی به گمرک استان وارد و همچنین در این مدت هزار و ۴۱۰ واگن، کالای صادراتی را به کشورهای ترکمنستان و قزاقستان ارسال کرده است.

حسینی تصریح کرد: در آبان ماه حدود سه هزار تن جو کالای اساسی جو از این گمرک ترخیص شده با توجه به نیاز واحدهای تولیدی خوراک دام و طیور فرآیند گمرکی آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

کد خبر: ۵۴٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha