۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
افزایش شاخص بورس اروپا

افزایش شاخص بورس اروپا

شاخص کل بورس اوراق بهادار کشورهای اروپایی در آغاز معاملات امروز افزایش یافت.

به گزارش بازار، ارزش شاخص سهام بورس ‌پاریس (‌CAC ‌۴۰‌) در آغاز ‌معاملات ‌امروز با ۸۷ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به پنج هزار و ۴۲۶ واحد رسید.

شاخص سهام بازار بورس ‌فرانکفورت ‌آلمان (Dax) هم که سهام شرکت‌های مهم صادراتی این کشور در آن در هر روز کاری ارزش گذاری و خرید و فروش می‌شود با ۴۰ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۱۳ هزار و ۱۲۹ واحد رسید.

شاخص سهام بورس ‌فوتسی ۱۰۰ ‌لندن (FTSE ‌۱۰۰) هم که ‌در آن در هر ‌روز ‌کاری سهام ۱۰۰ ‌شرکت ‌مهم و ‌بزرگ ‌انگلیس، ارزش گذاری و ‌خرید ‌و ‌فروش ‌می شود با ۵۷ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به شش هزار و ۳۵۲ واحد رسید.

ارزش شاخص سهام اس ام ‌آی (SMI)، ‌یکی از سه ‌شاخص عملکرد بورس ‌اوراق ‌بهادار سوییس، در معاملات ‌امروز با شش صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ده هزار و ۴۸۵ واحد رسید.

شاخص سهام بورس ‌یورواستاکس ۵۰ (EuroStoxx ‌۵۰ ‌) ‌ ‌که در آن در هر روز ‌کاری سهام ۵۰ شرکت ‌بزرگ منطقه یورو ‌ارزش گذاری و خرید و ‌فروش می‌شود، با ۶۱ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به سه هزار و ۴۵۲ واحد رسید.

شاخص سهام ‌فوتسی یوروفرست ۳۰۰ (FTSEurofirst ۳۰۰) نیز که در ‌آن در هر روز کاری ‌سهام ۳۰۰ شرکت بزرگ ‌منطقه یورو، ‌ارزش گذاری و خرید و ‌فروش می ‌شود با ۴۷ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به یک هزار و ۴۹۶ واحد رسید.

کد خبر: ۵۴٬۵۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha