۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
لزوم استفاده از مصالح پیش ساخته در ساختمان سازی

لزوم استفاده از مصالح پیش ساخته در ساختمان سازی

نارچی، یکی از سازندگان مسکن، از لزوم علمی‌سازی ساخت مسکن برای افزایش سرعت و کیفیت ساختمان گفت.

به گزارش بازار، امیر نارچی، سازنده ساختمان گفت از سال ۸۸ وارد ساخت مسکن شدیم و سعی کردیم کار خود را بر پایه علمی و استاندارد انجام دهیم اما انگار مقاومتی در برابر علمی‌سازی ساختمان وجود دارد.

نارچی گفت کنترل ایمنی ساختمان باید بیشتر بر عهده سازمان نظام مهندسی باشد، اما این سازمان پیگیری و رصد از نزدیک نداشته و این روزها شاهد چرخش عبارت بساز بفروش در جامعه باشیم. وی گفت ملک‌های شخصی‌ساز این روزها در بازار مسکن خواهان بیشتری دارند و ملک‌هایی که به اصطلاح، بساز بنداز گفته می‌شوند کیفیت لازم را ندارند.

امیر نارچی گفت نظارت باید ابتدا در تولید مصالح باشد، یعنی اجازه تولید کالای بی کیفیت داده نشود و پس از آن در به کارگیری این مصالح در ساختمان‌ها نظارت شود. نارچی افزود در حال حاضر ۴۰ درصد ناظران مانع استفاده از مصالح بی‌کیفیت می‌شوند چون ناظران به شکل پاره وقت به پروژه‌ها سرکشی می‌کنند و مدام حضور ندارند.

وی گفت اگر ساخت مسکن علمی شود بسیاری از مصالح به صورت پیش‌ساخته استفاده می‌شوند و این موضوع هم سرعت ساخت و هم کیفیت آن را افزایش می‌دهد. سازنده مسکن گفت یکی از مشکلاتی که باعث برهم خوردن پروسه‌های ساخت و ساز می‌شود نوسانات قیمت و طولانی شدن اخذ مجوزهاست.

نارچی اظهار کرد قوانینی که برای شهرداری برای ساخت مسکن وضع کرده قابل احترام است و در این زمینه مشکلی نداریم. وی گفت تنها مشکلی که وجود دارد این است که سازنده‌ها هزینه زیادی برای نظام مهندسی پرداخت می‌کنند.

کد خبر: ۵۴٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha