۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
 رفع مشکل بیمه ۱۰۰۰ نفر از قالیبافان ایلامی
رئیس اداره امور فرش ایلام خبر داد

رفع مشکل بیمه ۱۰۰۰ نفر از قالیبافان ایلامی

ایلام- سبحانی، رئیس اداره امور فرش سازمان صمت ایلام از رفع مشکل بیمه یک هزار نفر از قالیبافان ایلامی خبر داد و گفت: بیش از ۱۴ هزار نفر در استان ایلام به هنر قالیبافی مشغول هستند.

سبحان چراغی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استان ایلام از گذشته تاکنون یکی از قطب های مهم کشور در زمینه تولید فرش دستبافت بوده به طوری که هم اکنون بیش از ۱۴ هزار نفر در استان با گذراندن آموزش های تخصصی، در بافت فرش دستبافت مشغول به کار هستند.

وی بیان کرد: قشر قالیبافان همواره در سال های اخیر از مشکلات زیادی مثل نبود بیمه رنج می بردند اما امسال این مشکل در حال شدن است.

سبحانی با اشاره به اینکه از افراد مشغول در قالیبافی در استان ایلام هم اکنون سه هزار و ۱۶۵ نفر از طریق سازمان تامین اجتماعی از یارانه بیمه قالیبافی بهره مند شده اند، افزود: به علت محدود بودن پذیرش بیمه افراد در تأمین اجتماعی، بسیاری از قالیبافان فعال در این عرصه امکان بهره مندی از هر گونه بیمه را نداشتند.

رئیس اداره امور فرش سازمان صمت ایلام اظهار کرد: رایزنی‌های صورت گرفته در سفر معاون توسعه مناطق محروم رئیس جمهور، رئیس مرکز ملی فرش ایران و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در تیرماه سال جاری به استان و تاکید استاندار و رئیس سازمان صمت استان مبنی بر ضرورت رفع مشکل بیمه قالیبافان، سبب اخذ قول مساعد برای رفع این مهم در استان شده است.

سبحانی بیان کرد: در مهرماه سال جاری، مرکز ملی فرش ایران و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر تفاهم نامه ای به منظور حل مشکل بیمه قالیبافان امضاء و مطالبه این قشر زحمتکش مرتفع شده است.

وی گفت: در این راستا با توجه به اطلاع رسانی انجام شده تاکنون اسامی یک هزار نفر از متقاضیان این نوع بیمه در استان به مرکز ملی فرش ایران برای عقد قرارداد مربوطه با صندوق ارسال شده است.

وی عنوان کرد: در قالب این طرح قالیبافان فاقد بیمه می‌توانند از مزایای بیمه برخوردار شوند.

کد خبر: ۵۴٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha