۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
بالاترین رکورد برای سهام آسیا

بالاترین رکورد برای سهام آسیا

تمرکز بر واکسن کرونا، سهام آسیایی را به بالاترین رکورد سوق می‌دهد.

به گزارش بازار، روز دوشنبه سهام آسیا به رکورد بالایی رسید همانطور که سرمایه گذاران ترس در مورد افزایش موارد ابتلای ویروس کرونا را کنار گذاشتند و سهام خریداری کردند.

ام اس سی آی گسترده ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه در خارج از ژاپن با رشد ۱.۱ درصدی به بالاترین میزان خود از زمان راه اندازی در ۱۹۸۷ رسیده و بازارهای سراسر منطقه پیک های مهمی را تجربه کرده اند.

نیک کی ژاپن با رشد دو  درصدی به بالاترین سطح ۲۹ ساله رسید. کاسپی کره جنوبی به بالاترین سطح خود از اوایل سال ۲۰۱۸ و ای اس اکس استرالیا قبل از متوقف شدن معامله در بازار به بالاترین سطح هشت ماهه خود رسید.  

معاملات آتی اس اند پی۵۰۰، ۰.۹ درصد افزایش داشت، معاملات آتی نزداک ۱۰۰با جهش ۱ درصدی و معاملات آتی اروپا با افزایش ۰.۹ درصدی و معاملات آتی اف تی اس ای در آسیا افزایش یافت.

بازارهای ارز، اوراق قرضه و کالا کمی هوشیارتر بودند، اما دلار در برابر ارزهای تجاری کاهش یافت و نفت از پایین ترین سطح جمعه بازگشت.   رشد اقتصادی ژاپن که رکورد و پیش بینی ها را برای خارج کردن سومین اقتصاد بزرگ جهان از رکود اقتصادی شکست داد و تولید بهتر از حد انتظار در چین به جو شور و شوق افزود.

استراتژیست های مورگان استنلی در یادداشت چشم انداز ۲۰۲۱ خود گفتند: افزایش موارد ابتلای COVID-۱۹ یک خطراست، اما ایمان خود را حفظ کنید. ما فکر می کنیم که این بهبودی جهانی پایدار، پس از رکود اقتصادی همزمان و تحت حمایت سیاست است. ارزش اضافی سهام واعتبار در برابر پول نقد و اوراق قرضه دولتی و فروش دلار است.  

یک هفته پیش اعلام شد که شرکت فایزر واکسن بسیار موثری تولید کرده است. معیاراس ای تی آی در تایلند و اس تی آی سنگاپور از زمان انتشار این خبر بیش از ۵ درصد سود کسب کرده اند، در حالی که معامله تجاری منطقه ای بسته شده در آخرهفته بیشتر از این شرایط حمایت می کند.

یک تحلیل گر گفت: به ناچار سرعت کند نیمکره شمالی ظاهر خواهد شد. احتمالاً باعث تسهیل بیشتر فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا شده است. علاوه بر ویروس، مذاکرات تجاری برکسیت مهمترین نگرانی سرمایه گذاران اروپایی در روز دوشنبه است و امیدها برای دستیابی به موفقیت از استرلینگ در برابر دلار و یورو حمایت کرده است.  

خروج مشاور تندرو دومنیک کامینگز از داونینگ استریت مثبت تلقی می شود، شاید اجازه امتیازات بیشتری به انگلیس را بدهد، اما دیوید فراست، مذاکره کننده ارشد در توییتر گفت که ممکن است مذاکرات موفق نشود.

در جای دیگر استرالیا و نیوزلند دستاوردهای کمی داشتند، که بیشتر آنها را در اواخر روز آسیا تحویل دادند. حرکت بعدی برای دلار استرالیا ممکن است به مجموعه ای از داده ها و سخنرانی های این هفته بستگی داشته باشد، که با رییس بانک مرکزی فیلیپ لوو آغاز می شود. تعداد زیادی از سخنرانان فدرال رزرو ایالات متحده نیز در این هفته حضور دارند و این کار را با معاون رییس جمهور ریچارد کلاریدا در ساعت ۱۹.۰۰ به وقت گرینویچ آغاز می کنند.

اوراق قرضه ای که هفته گذشته با اخبار واکسن به میزان زیادی فروخته شده بود، در روز جمعه ثابت بودند. قیمت نفت با افزایش معاملات آتی نفت خام برنت با یک درصد افزایش در ۴۳.۲۶ دلار در هر بشکه، در پایین ترین سطح خود در هفته گذشته یعنی ۴۵.۳۰ دلار قرار گرفت. هر بشکه نفت خام آمریکا با یک درصد افزایش به ۴۰.۵۵ دلار رسید. هر اونس طلا ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۸۹۶ دلار رسید.  

کد خبر: ۵۴٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha