۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
جلسه بررسی وضعیت تولید واکسن کرونا در ایران
ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برگزار می کند

جلسه بررسی وضعیت تولید واکسن کرونا در ایران

نخستین جلسه بررسی پیشرفت تولید واکسن کرونا در ایران با حضور ارتباط تصویری نمایندگان ارشد سازمان بهداشت جهانی و وزیر بهداشت در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برگزار می شود.

به گزارش بازار، با حضور تصویری نمایندگان ارشد سازمان بهداشت جهانی در منطقه، حضور نماینده این سازمان در ایران، مقامات وزارت بهداشت ایران و تیم های تحقیقاتی واکسن، اولین جلسه بررسی پیشرفت تولید واکسن کرونا در ایران برگزار می شود.
 
دراین برنامه آخرین دستاوردهای محققان ایرانی درخصوص پلتفرم‌های ساخت واکسن، از جمله ۶ پلتفرم اختصاصی بخش دارویی ستاد اجرایی فرمان امام مورد بررسی قرار گرفته و محققان دراین خصوص با یکدیگر به تبادل اطلاعات خواهند پرداخت.

به گفته مسئولان، تمام راهبردهای احتمالی دستیابی به واکسن کرونا ⁧(کووید۱۹⁩) در ایران از مرحله تولید آزمایشگاهی عبور کرده و از میان تحقیقات در حال انجام،   ۸ واکسن ایرانی کرونا در فهرست کاندایدهای واکسن سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته است و ۸ واکسن ایرانی دیگر در آستانه ورود به این فهرست قرار دارد.

بنا بر این گزارش،   آزمایش مرحله انسانی دو واکسن ایرانی بزودی آغاز می‌شود و افراد بسیاری داوطلب این کار شدند که باید داوطلبان مناسب انتخاب شوند.

مجموعه‌های دانش بنیان و تحقیقاتی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) از جمله مجموعه‌های موفق در زمینه تولید واکسن کرونا در ایران محسوب می‌شوند.
 

کد خبر: ۵۴٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha