۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
 ۹ هزار و ۲۰ واحد تولیدی و بیش از هزار کارگاه اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

۹ هزار و ۲۰ واحد تولیدی و بیش از هزار کارگاه اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است

سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: طرح تکمیلی حاج قاسم سلیمانی با نظارت وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در کنار سایر کارهای بسیج، عملیاتی خواهد شد.

به گزارش بازار، سردار سرتیپ «غلامرضا سلیمانی» امروز (دوشنبه) در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: ۴۱ سال از عمر شجره طیبه الهی بسیج می‌گذرد و این تشکیلات بزرگ مردمی که در کره خاکی فقط در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، در بسیاری از چالش‌ها و مشکلات نقش‌آفرینی و تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: هفته بسیج امسال با شیوع ویروس منحوس کرونا همزمان شده است و بسیج در مواجهه با این چالش به وجود آمده در کشور فعال بوده است. بسیج بر اساس تجربه‌ای که در واکسیناسیون فلج اطفال داشت و از طرفی در سال ۱۳۹۷ سنجش فشار خون بیش از ۳۰ میلیون نفر انجام گرفت، در ارتباط با بیماری کرونا هم به میدان آمد و در غربالگری و حضور در بیمارستان‌ها فعالیت داشته است.

رکورد تولید ماسک و اقلام بهداشتی
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در بخش تولید ماسک و اقلام بهداشتی، رکوردی جالب به ثبت رسید و تاکنون ۷۰ میلیون نفر غربالگری شده‌اند که همین موضوع موجب کاهش نرخ ابتلا شد. در بخش تولید ماسک نیز با استفاده از ظرفیت مردمی وارد میدان شدیم، به طوری که اکنون هیچ مشکلی در خصوص تولید ماسک وجود ندارد و ما روزانه چیزی حدود ۱۷ میلیون ماسک تولید و توزیع می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اقدامات مذکور از ۱۷ ربیع‌الاول آغاز شده بود، عنوان کرد: در پنج آذر ۳۰ هزار جهیزیه را تقدیم زوج‌های جوان خواهیم کرد؛ همچنین ۵۰۰ هزار بسته معیشتی به ارزش چهار میلیون ریال و ۷۰۰ هزار بسته بهداشتی و ۲۰۰ هزار لوازم التحریر نیز با رعایت کرامت بین افراد توزیع می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: طرح تکمیلی حاج قاسم سلیمانی با نظارت وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در کنار سایر اقدامات عملیاتی می‌شود؛ این طرح با کمک مردم در محلات اجرا خواهد شد و گروه‌هایی در محلات شامل یک پزشک و چهار پرستار حضور پیدا می‌کنند تا مبتلایان به کرونا را شناسایی کنند. برخی از بیماران وضعیت حادی ندارند، لذا این افراد به قرنطینه می‌روند و البته وضعیت آن‌ها روزانه بررسی خواهد شد. هدف ما این است که این بیماری هرچه سریع‌تر کنترل شود. سردار سلیمانی در ادامه، شعار هفته بسیج امسال را پیشرو خدمت و امیدآفرین عنوان و خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین وظیفه ما در سال جاری کمک به کادر درمان برای ریشه‌کن کردن بیماری است و طبیعتاً سایر خدمات بسیج هم متناسب با همین موضوع کرونا اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما در دنیا یک ملت سرافراز و یکپارچه هستیم و مشکلات ما با سرپنجه ملت و مسئولان حل خواهد شد، افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی، برنامه‌های ویژه‌ای داریم که نهضت جهش تولید در زمینه دام‌پروری، ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی خانگی، کشاورزی و... از جمله آن‌هاست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: در قالب تعاونی‌های مردمی در بحث اشتغال فعال هستیم و بیش از ۲۲ هزار صندوق با تسهیل‌گری بسیج راه‌اندازی شد که هر یک از صندوق‌ها یک میلیون نفر عضو دارد. ۴۴۸ صندوق در سال‌های گذشته تبدیل به تعاونی شد و ۳۱۵ صندوق هم امسال اضافه خواهد شد. از این طریق امسال ۳۸ هزار و ۱۰ شغل ایجاد شد و بیش از ۱۰ هزار واحد تولیدی را راه‌اندازی کردیم.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۹ هزار و ۲۰ واحد تولیدی و بیش از یک‌هزار کارگاه اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است؛ همچنین بیش از ۸۰۰ کارگاه را هم تسهیل‌گری کردیم و تاکنون پنج هزار نفر مشغول به کار شده‌اند و سه هزار نفر هم تسهیلات دریافت کردند.

وی با بیان اینکه ۴۲ هزار و ۲۲۷ گروه جهادی داریم که ۳۰ هزار و ۷۴۷ گروه فعال داریم که این گروه‌ها در تمام عرصه‌ها فعالیت دارند، افزود: به دنبال کاهش محرومیت هستیم و در این زمینه ۱۰ هزار و ۲۳۸ پروژه محرومیت‌زدایی در سال جاری در نظر گرفته شد و حدود چهار هزار پروژه افتتاح شده است و حدود ۲ هزار پروژه هم در هفته بسیج افتتاح خواهد شد که بیش از هشت هزار نفر با ایجاد این پروژه‌ها مشغول به کار شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: با توجه به گرانی‌های اخیر، کار نظارت بر قیمت‌ها و تلاش برای کشف کالاهای احتکارشده را نیز دنبال می‌کنیم و اتفاقاً انبارهایی که کالاهای مورد نیاز مردم را با اهداف شوم احتکار کرده بودند، کشف کردیم. از طرفی در توزیع مواد مورد نیاز مردم نیز با وزارت جهاد کشاورزی هماهنگ هستیم تا به کمک آن‌ها بیاییم.

سردار سلیمانی در پایان درخصوص تقویت گشت‌های محله‌محور نیز گفت: طرح‌های محله‌محور ما با تأکید شورای امنیت کشور تقویت خواهد شد. هم‌اکنون گشت‌های رضویون بسیج به‌طور ویژه فعال هستند و دادگستری‌ها نیز حمایت همه‌جانبه‌ای از ما دارند.

کد خبر: ۵۴٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha