۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
ترخیص ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای مواد اولیه از گمرکات
وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

ترخیص ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای مواد اولیه از گمرکات

رزم حسینی، وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: طی هفته‌های اخیر با ابلاغی که از سوی ستاد اقتصادی دولت صورت گرفت، ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اولیه در حوزه تأمین کارخانجات از گمرکات ترخیص شد.

به گزارش بازار، علیرضا رزم حسینی که امروز (دوشنبه) در کمیسیون جهش و رونق تولید در مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود، افزود: همچنین تاکنون حدود ۴۰۰ هزار تن ترخیص کالا از گمرکات صورت گرفته و این کار به تدریج در حال انجام است که این امر می‌تواند به رونق تولید در سال جهش تولید کمک کند.

وزیر صنعت معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه تا پایان سال صادرات کشور افزایش می‌یابد، تصریح کرد: رفع تعهد صادرکنندگان ارزی که پرونده‌های قضایی برای آن‌ها تشکیل شده بود با مصوبه دولت به اجرا درآمد و وارد کنندگانی که از سوی وزارت صمت اولویت بندی شده اند. می‌توانند واردات انجام دهند و رفع تعهد ارزی نمایند.

وی همچنین گفت: این کار بزرگی بوده و تسهیلات خوبی هم برای صادرات و وارداتِ کارخانجات صورت گرفته است.

وزیر صمت افزود: کار دیگری که در این حوزه انجام شده این است که ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای کارخانجات در کمیسیون جهش تولید دولت به ریاست معاول اول رئیس جمهور تصویب شد که در هفته‌های گذشته برای اجرا به بانک‌ها ابلاغ گردید.

 رزم حسینی در ادامه به بازدید روز جمعه گذشته خود از بنادر امام و بندرعباس اشاره کرد و گفت: ۸۰۰ هزار تن کالا اخیراً از این گمرکات ترخیص شده است و عملیات ترخیص همچنان ادامه دارد.

وی افزود: فکر می‌کنم تا یک ماه آینده در تمام بنادر کشور کالاها تخلیه و به مراکز تولیدی و کارخانجات ارسال شود.

وزیر صمت همچنین با اطمینان به مردم برای وفور کالاهای اساسی در فروشگاه‌ها در دوران کرونا و محدودیت‌های مربوط به این دوران، تصریح کرد: ما در زمان کرونا در مقایسه با دیگر کشورهای جهان به هیچ وجه کمبود کالا در تمام فروشگاه‌ها نداشتیم و اصلاً جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین گفت: هم اکنون ۴۹۰ هزار تن کالا در بندرگاه‌ها و بر روی کشتی‌ها آماده تخلیه است.

کد خبر: ۵۴٬۴۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha