۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
بیت کوین به دارایی جذاب نزد شرکتهای سرمایه گذاری تبدیل شده است
بازار خبر می دهد؛

بیت کوین به دارایی جذاب نزد شرکتهای سرمایه گذاری تبدیل شده است

با افزایش قیمت بیت کوین طی چند وقت اخیر، شرکتهای سرمایه گذاری هم به این رمز ارز جهت سرمایه گذاری روی خوش نشان داده اند.

بازار؛ گروه بورس: سایت «کراودفانداینسایدر» در تازه ترین گزارش  علاوه بر اشاره به  گران شدن قیمت بیت کوین  به  محبوبیت این رمز ارز  در میان شرکت‌های سرمایه  گذاری پرداخته است: بایننس (Binance) بزرگترین مرکز مبادله دارایی های دیجیتال جهان، می گوید: از دسامبر ۲۰۱۷ تاکنون  بیت گوین را تا این اندازه «گران» ندیده است. این  شرکت برجسته بلاکچین به همراه بقیه  فعالان صنعت رمزنگاری اکنون  در این فکر هستند  که آیا بیت کوین قصد دارد قله دیگری را فتح کند؟ (بعد  از معامله تقریباً ۲۰هزار دلار ی سه سال قبل).

همچنین باینانس، در آخرین گزارش مربوط به ارزهای رمزنگاری خود یادآوری می کند که بیت کوین تعطیلات آخر هفته گذشته را با قیمت در محدوده ۱۵ هزار و ۵۰۰دلار شروع و در طول هفته گذشته، به به یک محدوده قیمتی صعود کرده است که چند سال است شاهد آن نبوده ایم. فقط چند ساعت پس از رسیدن به بالاترین سطح ۳۵ ماهه یعنی ۱۶ هزار و ۴۰۰  دلار در طول هفته قبل، بیت کوین موفق شد معاملات هفتگی  خود را با قیمت  ۱۶ هزار و۲۰۰ دلار ببندد.  همینطور کل بازار اکوسیستم ارزهای  رمزنگاری شده با ۴۴۳ میلیارد دلار، با کمی حرکت به سمت بالا در طول هفته، قبل از رسیدن به ۴۶۴ میلیارد دلار در روز جمعه، به عبارتی به بالاترین نقطه از ماه مه ۲۰۱۸ رسید.

این در حالی است که  باینانس مانند بسیاری دیگر از  فعالان  صنعت ارز های  رمزنگاری، اکنون در تلاش است تا تعیین کند که آیا بیت کوین سرانجام «به جریان نقدی  اصلی» تبدیل خواهد شد یا خیر. همچنین بایننس خاطر نشان کرد: از آنجا که بیت کوین اخیراً از ۱۶هزار  دلار عبور کرده است  و با  رشد حیرت انگیز ۱۲۲.۲ درصدی  از ابتدای سال، برخی از ناظران رمزنگاری  معتقدند  که با توجه به میزان علاقه  به بیت کوین از چندین موسسه،  پذیرش از سوی افراد و شرکتها افزایش می یابد.

 در همین راستا موسسات بزرگی مانند شرکت های سرمایه گذاری، صندوق های سرمایه گذاری و شرکت ها  نیز در این حوزه وارد شده اند. همانطور که توسط بایننس اشاره شده است، چندین سازمان و افراد عمده  بیت کوین را به عنوان دارایی جذب کرده اند (یا پشتیبانی خود را از رمزارزها اعلام کرده اند) و بسیاری آن را «دارایی ذخیره اصلی» خود می دانند؛ که  در ادامه با برخی از آنها آشنا می شوید:

- Grayscale Investments در حالی گزارش دارایی خود را برای  کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در ژانویه  ۲۰۲۰با میزان سرمایه گذاری در  بیت کوین اغاز کرد.  به طوریکه در آغاز سال جاری، گری اسکیل، ۲ میلیارد دلار بیت کوین به عنوان   دارایی تحت مدیریت    خود  اعلام کرد در حالی که اکنون بیش از  ۵۰۰ هزار  بیت کوین را در اختیار دارد که ارزش آن بر طبق قیمت های فعلی بیش از ۷ میلیارد دلار  است.

- پل تودور جونز، مدیر برجسته صندوق پوشش ریسک، در ماه مه سال ۲۰۲۰ فاش کرد که حدود ۲ درصد از کل دارایی های او به بیت کوین اختصاص می یابد به طوریکه طبق گزارشات صندوق جهانی  BVI وی ۲۲ میلیارد دلار دارایی را مدیریت می کند.

- MicroStrategy، تأیید کرد که ۴۲۵ میلیون دلار در بیت کوین (از سپتامبر ۲۰۲۰) سرمایه گذاری کرده  است.

- اسکوئر، پلتفرم  پرداخت  ارزهای رمزنگاری، ماه گذشته اظهار داشت که یک درصد از کل دارایی های خود را به ارزش ۵۰ میلیون دلار به  بیت کوین اختصاص داده است.

- استون ریج هولدینگ، که مدیریت  ۱۰ میلیارد دلار  را درا ختیارد دارد  ، ماه گذشته نیز اظهار داشت که اکنون ۱۱۴ میلیون دلار بیت کوین به عنوان دارایی ذخیره در اختیار دارد.

PayPal تأیید کرده است  که  به مشتریان خود اجازه  می دهد بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر را خریداری کنند  و یا بفروشند.

کد خبر: ۵۴٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha