۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
اصلاح ساختار نظام مالیات، اولویت کمیسیون برنامه و بودجه باشد
رئیس قوه قضاییه:

اصلاح ساختار نظام مالیات، اولویت کمیسیون برنامه و بودجه باشد

حجت الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضاییه در دیدار اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اصلاح ساختار بودجه و نظام مالیات باید از مهمترین اولویت‌های کمیسیون برنامه و بودجه باشد.

به گزارش بازار، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در نشست با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، سازوکارها و سازمان‌ها را به مسیر درست مصرف کردن سوق می‌دهد و در نظارت بر آن‌ها نقش مؤثری دارد.

رئیس قوه قضاییه افزود: برنامه هفتم توسعه باید جامع و متفاوت از برنامه‌های قبل باشد. او افزود قطع مصرف منابع بین نسلی و هدایت آن‌ها به صندوق توسعه ملی از تدابیر رهبری است که باید با جدیت پیگیری شود.

رئیسی گفت: کاهش هزینه‌های اجتناب پذیر دولت ضروری است.

رئیسی افزود: موافق کاهش هزینه‌های دادرسی هستیم مجلس هم در بودجه‌های سالانه نیازهای دستگاه قضایی را تأمین کند. درآمد حاصل از فروش اموال مازاد دولت باید برای کارهای بزرگ و ماندگار مصرف شود. او گفت مهمترین دغدغه ما باید رفع مشکلات مردم و بازگشایی گره از زندگی آن‌ها باشد.

رئیس قوه قضاییه افزود: استقرار «بودجه‌ریزی مبتنی‌بر عملکرد» یک ضرورت است و می‌تواند سازوکارها و سازمان‌ها را به مسیر درست مصرف سوق دهد و در حسابرسی و حساب‌کشی و نظارت نیز نقش موثری خواهد داشت.

او گفت برنامه هفتم توسعه باید متفاوت از برنامه‌های قبل باشد و با نگاه عمیق و دقیق تدوین شود. رئیس قوه قضاییه گفت هزینه دستگاه قضایی باید از بیت‌المال تامین شده و نباید به‌دنبال فعالیت اقتصادی و درآمد مستقل باشد او افزود آورده قوه قضاییه هم برای نظام، در اجرای عدالت، حل و فصل خصومت‌ها و بازگشت اموال به یغمارفته بیت‌المال است.

کد خبر: ۵۴٬۳۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha