۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
یک هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی اردبیل پرداخت شد
رئیس سازمان صمت اردبیل:

یک هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی اردبیل پرداخت شد

اردبیل- صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل از پرداخت یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات از منابع مختلف در حمایت از واحدهای تولیدی در استان خبر داد.

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در سال جهش تولید و با هدف رفع موانع واحدهای تولیدی و همچنین بالا بردن افزایش ظرفیت تولید این واحدها، سازمان صنعت، معدن و تجارت تلاش مؤثری را انجام داده تا از منابع مختلف تسهیلات و همچنین نقدینگی مورد نیاز واحدها را به نوعی تأمین کنند.

وی تصریح کرد: با همکاری بانک‌های عامل و مسئولان ارشد استان به ویژه حمایت استاندار اردبیل، تاکنون یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات از منابع مختلف به واحدهای صنعتی استان پرداخت شده و ادامه این فرآیند را در نیمه دوم شاهد هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: بدون هیچ‌گونه محدودیت تأمین نقدینگی و همچنین نیاز سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در دستور کار قرار گرفته تا بهبود فضای کسب و کار و تولید را شاهد باشیم.

صادقی افزود: برای واحدهای ایجادی تسهیلات مناسبی پرداخت می‌شود تا آنها در گام اول بتوانند با قدرت و قوت تولیدات خود را بیشتر با محور صادرات انجام دهند.

صنعتگران و تولیدکنندگان برای تامین نقدینگی به ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های مختلف مراجعه کنند
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: صنعتگران و تولیدکنندگانی که نیاز به نقدینگی دارند، ‌ می‌توانند به ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های مختلف مراجعه و درخواست تأمین منابع و سرمایه‌ در گردش را بکنند.

صادقی بیان کرد: ما در کمترین زمان و بدون بروکراسی اداری، معرفی به بانک و پرداخت تسهیلات را توسط مدیریت شعب استانی و شهرستان انجام می‌دهیم تا در سال جهش تولید صنعتگران ما بتوانند فرصت اشتغال بیشتر و توان تولید مضاعفی را شکل دهند.

وی اضافه کرد: سازمان صمت با راه‌اندازی مجموعه‌های مشاوره‌ای در حوزه‌های مختلف سعی می‌کند تا نیازسنجی درستی را در بخش تولید اعم از صنعت و معدن انجام داده و به نوعی مشکلات احتمالی را رفع کنند.

صدور یک‌هزار و ۹۱ پروانه بهره‌برداری برای اهالی صنعت
رئیس سازمان صمت اردبیل در ادامه اظهار کرد: در استان بیش از یک‌هزار و ۹۱ پروانه بهره‌برداری برای اهالی صنعت صادر شده که از این تعداد ۷۶ درصد از واحدها فعال و در چرخه تولید قرار گرفتند.

صادقی تصریح کرد: ۸۳۹ واحد تولیدی در استان در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند که امسال با توجه به نامگذاری سال به نام جهش تولید با هماهنگی وزارت صمت، سعی بر این است تا احیای واحدهای راکد را نیز در دستور کار قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان و همچنین شیوع بیماری کرونا وضعیت متفاوتی را شاهد هستیم که قطعا با استفاده از راهکارهای مناسب می‌توان ظرفیت‌های بیشتری را نیز در حوزه صنعت و تولید به وجود آورد.

صادقی افزود: در سال جهش تولید ۷۷ واحد در اولویت احیا قرار گرفتند که بیش از نیمی از این واحدها در هفت ماهه امسال به چرخه تولید باز گشته و همچنان با برگزاری جلسات هفتگی سعی بر رفع موانع تولید است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیشترین مشکلات واحدهای تولیدی را مدیریتی، مالی و حقوقی برشمرد و خاطر نشان کرد: به اشکال مختلف و کمک بانک‌ها سعی و تلاشمان بر این است تا این واحدها شکل و قوام بیشتری را در مسیر تولید بگیرند.

کد خبر: ۵۴٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha