۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
تغییر نرخ سود بانکی به بازار سرمایه ضربه می‌زند
کارشناس مسائل اقتصادی:

تغییر نرخ سود بانکی به بازار سرمایه ضربه می‌زند

بیات، کارشناس اقتصادی گفت: تغییرات نرخ سود بانکی در اواخر تیرماه، به بازار سرمایه ضربه زیادی زد.

به گزارش بازار، فرود بیات کارشناس اقتصادی افزود: مردم با فروش طلا، جواهر و مسکن، به بازار سرمایه وارد شدند که افزایش نرخ سود بانکی در اواخر تیرماه، سبب شد ضربه فراوانی به این بازار وارد شود. همچنین بسیاری از مردم که در این بازار سرمایه گذاری کرده بودند، متضرر شدند.

وی ادامه داد: افزایش نرخ سود بانکی و یا نرخ سود بین بانکی باعث می‌شود افراد ریسک گریز سرمایه خود را از بازار سرمایه خارج کنند و این امر به این بازار، ضربه می‌زند.

 بیات گفت: در شرایط حاضر باید کاری کنیم که بازار سرمایه بتواند نقدینگی موجود در جامعه را به خود جذب کند و نگذارد تا این سرمایه به سراغ سایر بازارها برود.

وی افزود: افزایش نرخ سود بانکی درحال حاضر سبب می‌شود سرمایه‌ها از این بازار خارج شده و به بازارهای غیرمولد برود.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی ما در شرایط حاضر با مشکل تامین مالی روبرو هستند، گفت: این بنگاه‌ها در شرایط حاضر، علاوه بر تامین مالی، با مشکلاتی، چون تحریم و کرونا نیز روبرو هستند و افزایش نرخ سود بانکی، سبب می‌شود تا هزینه تامین پول برای این بنگاه ها، افزایش پیدا کند.

 بیات درباره اعتماد مردم به بازار سرمایه افزود: درحال حاضر نباید با افزایش نرخ سود بانکی اعتماد مردم را بار دیگر از این بازار سلب کنیم، زیرا اعتماد به این بازار، به آسانی برنمی گردد.

وی ادامه داد: تلاطم در بازار سرمایه، این هشدار را به دولتمردان می‌دهد که سرمایه فرار است به جایی می‌رود که امنیت باشد و ما باید این امنیت را برای بازار سرمایه و سرمایه گذاران آن فراهم کنیم.

 بیات درخصوص آرام کردن بازار ارز و سکه افزود: کنترل بازار ارز و سکه در حال حاضر در دست دولت و بانک مرکزی است و دولت هم اکنون در حوزه اقتصاد بسیار بی برنامه بوده و برنامه مدونی برای اقتصاد ندارد.

کد خبر: ۵۴٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
      0 0
      واقعا برنامه مدونی ندارد