۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
تلاش ترامپ برای صدور مجوز حفاری نفت در آلاسکا پیش از ترک کاخ سفید

تلاش ترامپ برای صدور مجوز حفاری نفت در آلاسکا پیش از ترک کاخ سفید

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد پیش از تحلیف جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا مجوز حفاری نفت در منطقه آلاسکا را صادر کند.

به گزارش بازار به نقل از شانا، سخنگوی دولت ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا آخرین اقدام‌ها برای نهایی کردن اعطای مجوز حفاری نفت در زیستگاه ملی حیات وحش قطب شمال ایالت آلاسکا را انجام می‌دهد، این اقدام ترامپ درست پیش از مراسم تحلیف بایدن که مخالف حفاری در این منطقه است، انجام می‌شود.

به گفته سخنگوی دفتر مدیریت اراضی ایالات متحده در انکرج، آلاسکا، کاخ سفید در روزهای آینده فراخوانی برای کاندیدها ارسال می‌کند، این فراخوان درخواستی است از شرکت‌های انرژی درباره اینکه کدام اراضی خاص باید اعطا شود.

این مجوز در یک دوره ۶۰ روزه پیش از فروش در زیستگاه ملی حیات وحش قطب شمال ایالت آلاسکا آغاز می‌شود. پیش از اینکه قانون مالیات جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۱۷ ممنوعیت حفاری در این منطقه را لغو کند، حفاری در این منطقه ده‌ها سال ممنوع بود. بایدن با حفاری در این زیستگاه مخالف است، این در حالی است که نمایندگان آلاسکا مدت‌هاست تلاش می‌کنند اکتشاف نفت و گاز در این منطقه حساس زیست‌محیطی را آزاد کنند.

فرانک ماکیارولا، معاون ارشد سیاست‌گذاری، اقتصاد و برنامه‌ریزی مؤسسه نفت آمریکا در این باره گفت: توسعه زیستگاه ملی حیات وحش قطب شمال ایالت آلاسکا که مدت زیادی است به تأخیر افتاده، سبب ایجاد مشاغل پردرآمد و محل درآمد مناسبی برای این ایالت می‌شود، به همین دلیل است که بیشتر مردم آلاسکا از آن حمایت می‌کنند.

کد خبر: ۵۴٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha