۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
کمبود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن نهاده در کشور
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد

کمبود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن نهاده در کشور

ساداتی نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: اکنون دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن کسری نهاده در کشور داریم، در حالی که بانک مرکزی کماکان تامین ارز مورد نیاز را دچار چالش کرده است.

به گزارش بازار، سید جواد ساداتی نژاد در خصوص جلسه امروز این کمیسیون که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، تصریح کرد: این نشست در ادامه جلسات گذشته کمیسیون به منظور پیگیری موضوع کمبود نهاده‌ها دامی در بازار و افزایش قیمت کالاهای اساسی برگزار شد.

وی با اشاره به وابستگی قیمت اقلامی، چون مرغ و تخم مرغ به نهاده‌های دامی، گفت: متاسفانه علیرغم پیگیری‌های فراوان و بازدیدهای زیاد کمیسیون کشاورزی از گمرکات، همچنان مشکلات حوزه نهاده‌های دامی پابرجا است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: اکنون دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن کسری نهاده در کنار داریم در حالی که بانک مرکزی کماکان تامین ارز مورد نیاز را دچار چالش کرده است.

ساداتی نژاد افزود: در حوزه گمرکات ترخیص نهاده‌ها دچار مشکل است؛ ما همچنان دپوی نهاد داریم.

وی این مشکلات را دلایل اصلی افزایش قیمت کالاهای اساسی در بازار دانست و گفت: علیرغم تمامی جلسات و پیگیری‌ها کماکان سامانه‌های بازارگاه، گمرک و انبارها به یکدیگر الحاق نشده و با هم هماهنگ نیستند که این موضوع تصمیم گیری‌ها را دچار چالش می‌کند.

ساداتی نژاد تصریح کرد: باید به وزیر جهاد کشاورزی اختیارات داده شود؛ دو وزیر (صمت و جهاد کشاورزی) با یکدیگر توافق کرده‌اند تا اختیاراتی که هم اکنون در دست وزارت صمت است به وزارت جهاد کشاورزی داده شود، اما متاسفانه آقای رئیس جمهور با این موضوع مخالفت کرده‌اند.

وی افزود: عمده آشفتگی‌هایی کنونی قیمت‌ها در بازار برای این است که این حوزه پاسخگوی واحد و مشخصی ندارد، وزیر جهاد کشاورزی امروز در کمیسیون نمی‌توانست بسیاری از سوالات نمایندگان را پاسخ دهد، چون اطلاعات و تصمیم گیری در اختیار بخش دیگری است؛ از بانک مرکزی گرفته تا وزارت صمت.

رئیس کمیسیون کشاورزی همچنین گفت: سوال بزرگ کمیسیون این است؛ در حالی که قانون اجازه بازگشت اختیارات را در این حوزه به وزارت جهاد کشاورزی داده است چرا آقای رئیس جمهور اجازه نمی‌دهد!؟

وی با اشاره به بررسی موضوع نهاده‌های دامی در جلسه مستقلی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، وزیر صمت و رئیس کل بانک مرکزی، ابراز امیدواری کرد، تصمیماتی که در جلسه آتی اتخاذ می‌شود در بازار نهاده تاثیر داشته باشد و قیمت مرغ و تخم مرغ سامان یابد، ولی آنچه که مشخص است؛ تا اختیارات لازم به وزارت جهاد کشاورزی داده نشود و ارز مورد نیاز تامین نشود، آشفتگی قیمت‌ها هم برطرف نخواهد شد.

کد خبر: ۵۴٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha