۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
مازندران ۲۰۵ میلیارد تومان کسری اعتبار دارد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران:

مازندران ۲۰۵ میلیارد تومان کسری اعتبار دارد

ساری- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: تا پایان سال جاری با بیش از دو هزار و ۵۰ میلیارد ریال کسری اعتبار روبرو هستیم که باید از طریق بخش‌های مختلف از جمله فروش اموال مازاد تامین شود.

به گزارش خبرنگار بازار، مفید غلامی راد بعدازظهر یکشنبه در جلسه یازدهمین نشست شورای برنامه ریزی در سالن اجتماعات مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به بررسی توزیع اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی سرمایه ایی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: به استناد قانون بحث و بررسی لایجه بودجه باید در شورای برنامه ریزی به تصویب برسد.

وی افزود: رویکردهایی که در بخشنامه های بودجه مطرح بوده مبتنی بر حمایت از ساخت تولیدات داخلی، بودجه ویروس کرونا و مقابله با آن برای آثار منفی این بیماری است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از شش تا هفت هزار میلیارد تومان از منابع برای مهار بیماری کرونا تخصیص داده شده است، گفت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز برای مقابله به کرونا اعتباراتی درنظر گرفته شده است.

غلامی راد درباره اعتبارات تکمیل طرح های عمرانی گفت:سال ۱۴۰۰ آخرین سال برنامه ششم توسعه به شمار می رود، از اینرو دولت برای تکمیل پروژه های نیمه کاره دارای اولویت هایی است و به تبع آن اصلاح ساختار بودجه پیرو دستور مقام معظم رهبری نیز در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران ادامه داد: در اصلاح ساختار بودجه به درآمدهای پایدار و کارآمدسازی هزینه ها ،توجه به معیشت مردم در تامین کالاهای اساسی، توسعه الگوی مشارکت عمومی مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: طبق سیاست های ابلاغی برنامه ششم توسعه به رشد اقتصادی شتابان توجه و قرار شده بود سالانه به رشد هشت درصدی تا پایان سند چشم انداز دست یابیم که به دلایلی رخ نداد و بهبود فضای کسب و کار، اتخاذ برنامه ها برای توسعه روستایی و حمل و نقل ریلی از دیگر رویکردهای محوری برنامه بوده است.

وی کل اعتبارات هزینه ای و جاری استان را ۷۴۸ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: در مجموع با ۲۰۵ میلیارد تومان کسری اعتبار روبرو هستیم که باید از طریق مختلف از جمله فروش اموال مازاد تامین شود.

کد خبر: ۵۴٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha