۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
واحدهای دامی قزوین ماهانه ۶۰ هزار تن نهاده مصرف می‌کنند
معاون جهاد کشاورزی قزوین:

واحدهای دامی قزوین ماهانه ۶۰ هزار تن نهاده مصرف می‌کنند

قزوین- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: واحدهای دامی استان ماهانه ۶۰ هزار تن نهاده و خوراک دام شامل ذرت و سویا مصرف می‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، علی شاپورزاده  اظهار داشت: از این میزان نهاده ۴۰ هزار تن ذرت و ۲۰ هزار تن نیز سویا در بین دامداری توزیع شده است.

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در زمینه واردات و تامین نهاده ها و خوراک دام در سطح کشور، اظهار داشت: با برنامه ریزی و تلاش های صورت گرفته و همچنین همکاری اتحادیه ها، قزوین کمترین مشکل را در زمینه تامین نهاده ها داشته و هیچ وقفه ای در تولید محصولات دامی در استان نداشته ایم.

شاپورزاده گفت: واحدهای مرغ گوشتی قزوین ماهانه دو میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی دارند و در مرغداری های تخم گذار نیز ضمن حفظ ظرفیت‌های موجود شاهد افزایش تولید بوده ایم.

وی با بیان اینکه دامداران و مرغداران استان قزوین در سامانه بازارگاه ثبت نام کرده اند،افزود: توزیع نهاده ها و خوراک دام مورد نیاز واحدهای دامی با نرخ مصوب دولتی از طریق ثبت درخواست در این سامانه انجام می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: فعالیت این سامانه به ابتکار وزارت جهاد کشاورزی به منظور نظارت بر نحوه مصرف و پیشگیری از قاچاق نهاده های دامی راه اندازی شده و موجب می شود تا واحدهای دامی نهاده مورد نیاز خود را به شکل مستقیم از واردکنندگان مشخص شده خریداری کنند

کد خبر: ۵۴٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha