۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم صادرات گردشگری ایران
در نشست کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران مطرح شد

پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم صادرات گردشگری ایران

نمایندگان بخش خصوصی در بیست و هفتمین نشست کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران به بررسی ظرفیت‌های بازار چین برای کسب و کارهای نوآور ایرانی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی پرداختند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق تهران، در بیست و هفتمین نشست کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران که با حضور فعالان و بنیانگذاران شرکت‌های استارت‌آپی حوزه گردشگری برگزار شد، تشکیل کنسرسیوم صادرات گردشگری مورد توافق قرار گرفت. بر این اساس مقرر شد، اعضا با اعلام توانمندی‌ها و مزیت‌ها و ظرفیت‌های خود، نسبت به تشکیل کنسرسیومی صادراتی با محوریت کمیسیون گردشگری اتاق تهران، مبتنی در حوزه کسب وکارهای صنایع دستی اقدام کنند.

تشکیل این کنسرسیوم پس از آن مورد تاکید قرار گرفت که دستور این جلسه، یعنی ظرفیت‌های گردشگری ایران و چین برای کسب و کارهای نوآور مورد بررسی قرار گرفت. فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی به این نکته اشاره داشتند که بازار ایران و چین برای طرفین ناشناخته است و در ادامه به هم‌فکری درباره راه‌های توسعه همکاری‌های بین‌المللی در زمینه گردشگری و صادرات محصولات کسب‌وکارهای آنلاین در حوزه گردشگری و صنایع دستی پرداختند.

در این جلسه، ‌ هادی شجاری، بنیان‌گذار استارت‌آپ آریامدتور به این نکته اشاره کرد که ایران به رغم ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های درمانی مناسب در درمان و به خصوص جراحی‌های زیبایی که گردشگران سلامت چین متقاضی آن هستند، از این فرصت استفاده نکرده است. پیشنهاد او برای جذب گردشگران چینی آن بود که کسب‌وکارهای آنلاین گردشگری ایران برای مارکتینگ و بازاریابی، تولید محتوای اختصاصی برای بازار چین را جدی بگیرند و زبان چینی را به وبسایت‌های خود اضافه کنند.

در ادامه، رضا جمیلی، دبیرکمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران، نیز با تاکید بر اینکه صادرات صنایع دستی برای کسب‌وکارهای آنلاین درآمدزایی دارد، به برگزاری جلسات شورای گفت‌وگوی استان تهران و طرح مباحث مربوط به مشکلات و معضلات پلتفرم‌های آنلاین گردشگری اشاره کرد و از حاضرین در جلسه خواست که چالش‌های بنگاهی، ملی و فرآیندی خود را مکتوب کنند تا در شورای گفت‌وگو مطرح شود. وی از آمادگی کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران برای شنیدن مشکلات کسب وکارهای آنلاین گردشگری و نوع مواجهه آن با سازمان‌ها و ارگان‌ها و نهادهای مختلف خبر داد.

کسب وکارهای گردشگری با شناخت وارد بازار چین شوند
در ادامه این جلسه، مصطفی حسینی، یکی از صادرکنندگان صنایع دستی ایران به چین، تجربیات خود را از مراودات تجاری با چین با دیگر اعضای این کمیسیون به اشتراک گذاشت. او با اشاره به رویکرد دولت و مردم چین به مصرف‌گرایی بیشتر، عنوان کرد که کسب‌وکارها باید حضور بیشتری در بازار چین داشته باشند. شناخت ادبیات، فرهنگ، اقتصاد، ویژگی‌های رفتاری و اولویت‌های مردم چین و هم‌چنین برنامه‌محوری و داشتن طرح بلندمدت، از مهمترین مواردی بود که به گفته او کسب وکارهای آنلاین گردشگری برای صادرات محصولات خود باید در نظر بگیرند.

شکل‌گیری زنجیره تامین و تشکیل کنسرسیوم در حوزه صنایع دستی
از دیگر مواردی که در این نشست مطرح شد و حاضران درباره آن به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند، شکل‌گیری زنجیره تامین برای صادرات گردشگری و صنایع وابسته آن بود. از جمله آرش انیسیان، رئیس بیمارستان ابن‌سینا، به اهمیت تشکیل زنجیره تامین صادرات صنایع دستی کشور و مزیت‌های آن پرداخت. به گفته او در زنجیره تامین کالاها و خدمات به طور منظم و به موقع با قیمتی رقابتی و قابل قبول به دست مصرف‌کننده می‌رسد که عواید آن به صادرکننده می‌رسد. در این نشست همچنین پیشنهاد شد مبتنی بر زنجیره تامین، کنسرسیومی صادراتی در حوزه کسب‌وکارهای صنایع دستی تشکیل شود.

کد خبر: ۵۴٬۲۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha