۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
رونمایی از سامانه سرمایه گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

رونمایی از سامانه سرمایه گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

سامانه سرمایه گذاری درگاه خدمات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تحت عنوان پنجره واحد سرمایه گذاری (۶ گام در ۳۰ روز) رونمایی شد.

به گزارش بازار، این پنجره واحد سرمایه گذاری بعنوان نخستین نقطه ارتباطی برای جذب سرمایه گذاری‌های آتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

پنجره واحد سرمایه گذاری با هدف کمک به توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال مولد و پایدار، اطلاع رسانی مناسب به سرمایه گذاران داخلی و خارجی، بررسی و رفع موانع و تسهیل امر سرمایه گذاری طراحی شده است.

در پنجره واحد سرمایه گذاری، امور اجرایی مربوط به سرمایه گذاران بطور مستمر تا حصول نتیجه، پیگیری می‌شود.

متقاضیان سرمایه گذاری در مناطق، با مراجعه به این پنجره علاوه بر مشاهده و انتخاب فرصت‌ها و بسته‌های سرمایه گذاری پیشنهادی از سوی سازمان‌های مناطق، می‌توانند درخواست سرمایه گذاری را بر اساس طرح مدنظر خود در سامانه ثبت و همه فرآیندهای مربوطه را بصورت الکترونیکی و بدون نیاز به حضور فیزیکی پیگیری و در انتها با دریافت مجوزهای مربوطه از سازمان منطقه آزاد، سرمایه گذاری مربوطه را محقق کنند.

کل فرآیند سرمایه گذاری از طریق سامانه، در ۶ مرحله و طی مدت زمان ۳۰ روز کاری عملیاتی می‌شود؛ متقاضیان سرمایه گذاری صرفا در ۲ مرحله نسبت به بارگزاری و تکمیل طرح‌های سرمایه گذاری اقدام می‌کنند. در اقدامات بعدی مدت زمان تا ۲۰ روز کاهش خواهد یافت. در صورت انتخاب از فرصت‌ها و بسته‌های سرمایه گذاری تعداد مراحل به ۴ مرحله کاهش خواهد یافت و مدت زمان به مراتب کمتر خواهد بود.

ابلاغ دستورالعمل یکپارچه سرمایه گذاری در مناطق آزاد، یکپارچه سازی فرمت‌های قراردادی، چند زبانه شدن سامانه جهت جذب سرمایه گذار خارجی، همکاری با موسسات ترویج سرمایه گذاری، سامانه اعتبار سنجی، سامانه کاداستر جهت مدیریت اراضی سرمایه گذاری، و ارتباط سامانه‌ای با سایر دستگاه‌ها از اهم اقدامات آتی خواهد بود.

با ارائه این خدمت بصورت آنلاین و یکپارچگی با دیگر فرآیندهای مرتبط با فعالیت‌های اقتصادی در درگاه خدمات الکترونیک مناطق آزاد و ویژه (مآوا) اعم از ثبت شرکت، جواز تاسیس، کمیسیون ارزش افزوده ثبت سفارش و برقراری امکان مدیریت پیگیری و رصد دقیق درخواست‌های مربوطه زمان اخذ مجوز سرمایه گذاری در مناطق به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

درگاه خدمات الکترونیک مناطق آزاد و ویژه ایران به آدرس freezones.ir بعنوان پنجره واحد خدمات رسانی به فعالان اقتصادی مناطق آزاد و ویژه از سال ۱۳۹۸ مورد بهره برداری قرار گرفت.

این سامانه با هدف یکپارچه سازی فرآیندهای مربوط به صدور انواع مجوزها و تسهیل فرآیندهای کسب و کار فعالیت‌های اقتصادی مستقر در مناطق آزاد در قالب ۶ موضوع سرمایه گذاری، صنعت و تولید، تجارت بین الملل، بهداشت و سلامت، گردشگری و فرهنگی برنامه ریزی شده که تا کنون ۱۲۵ خدمت در موضوعات مختلف به بهره برداری رسیده است.

کد خبر: ۵۴٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha