۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱
گزارش های مالی حکایت از ارزندگی سهام دارد
مدیر سرمایه گذاری شرکت سبد گردان آگاه:

گزارش های مالی حکایت از ارزندگی سهام دارد

منتظری، مدیر سرمایه گذاری شرکت سبد گردان آگاه، رفتار برخی سهامداران در تشکیل صف های فروش را فاقد تحلیل بنیادی دانست و گفت: اگر اطلاعات مالی شرکت ها به درستی بررسی شود، قطعا ارزندگی بسیاری از سهم ها مشخص خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، مهرزاد منتظری، ابراز داشت: برخی سهامداران از افت نرخ ارز و در پی آن افت نرخ سهام نگران هستند، به همین علت برخی از سهام داران اقدام به فروش سهام خود کرده اند که تحلیل بنیادی پشت آن نیست؛ به بیان دیگر این گروه سهام خود را به آسانی از دست می دهند.

مدیر سرمایه گذاری شرکت سبد گردان آگاه نگرانی فعالان بازار سرمایه و عکس العمل های منفی سهامداران را تا حدودی ناشی از نوسان نرخ دلار دانست  و ادامه داد: ابهام نرخ دلار باعث شده تا تحلیل بنیادی در شرایط فعلی انجام نشود، لذا ابتدا باید بانک مرکزی واکنشی موازی با جریانات فعلی نشان دهد.

منتظری، نتیجه افت های اخیر را ایجاد تردید در سهامداران دانست و گفت: درست است که بازار روندی نزولی را طی کرده، اما اگر حمایتی تمام قد از بازار سرمایه انجام شود قطعا ارزنده بودن بیشتر سهم ها به چشم خواهد آمد و تردیدی که ایجاد شده تبدیل به فرصتی دوباره خواهد شد.

مدیر سرمایه گذاری شرکت سبد گردان آگاه معتقد است در حال حاضر  بازار سرمایه نیاز به حمایت جدی از سوی دولت دارد تا نگرانی های ایجاد شده  برطرف شود.

منتظری با اشاره به اینکه رفتار سرمایه گذاران ماه ها است تحت تاثیر مسایل بین الملل قرار گرفته، ابراز داشت: این در حالی است که سرمایه گذاران نباید تا این اندازه، سهم تحولات بین المللی را در تصمیمات خود پررنگ کنند.

به گفته منتظری، سهامداران قدیمی و با تجربه، در چنین شرایطی که در گذشته هم مسبوق به سابقه بوده تصمیم درست یعنی حفظ سهام را اتخاذ می کنند، اما در هر صورت برای برطرف شدن تردیدهای دیگر سهامداران، باید وعده هایی که در گذشته از سوی دولت داده شده عملی شود.

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: هم اکنون P/E برخی سهام به قدری ارزنده است که سهامداران با تحلیل می توانند آنها را شناسایی و حفظ سهم کنند، از طرفی مانند همیشه پیشنهاد می شود که سهامداران بخشی از دارایی خود را در صندوق هایی با درآمد ثابت نگهداری کنند  و حتما از مشاوره تحلیلگران خبره برای معاملات خود کمک بگیرند.

کد خبر: ۵۴٬۲۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha