۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
تسریع در تکمیل ابر پروژه آزادراه چرمشهر-آبیک/ گاز مصرفی البرز تا ۵۰ سال آینده تضمین می‌شود
استاندار البرز خبر داد:

تسریع در تکمیل ابر پروژه آزادراه چرمشهر-آبیک/ گاز مصرفی البرز تا ۵۰ سال آینده تضمین می‌شود

کرج- استاندار البرز با بیان اینکه طبق دستور رییس جمهور برای سرعت بخشی به تکمیل پروژه آزادراه چرمشهر-آبیک با اهتمام ویژه‌ای در میدان هستیم، گفت: امیدواریم تا دهه فجر امسال قطعه یک و دو آزادراه زیر بار ترافیک برود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری البرز، عزیزالله شهبازی در حاشیه بازدید از روند تکمیل پروژه آزادراه چرمشهر آبیک که روز یکشنبه انجام شد، با بیان این مطلب گفت: این آزادراه بار سنگینی از ترافیک را کاهش می دهد و تنها آزادراهی است که حداکثر سرعت مجاز آن ۱۳۰ کیلومتر در ساعت است.

شهبازی با اشاره به اینکه این پروژه یکی از ابر پروژه های ملی در حوزه راهداری محسوب می شود، افزود: این پروژه توسط قرارگاه خاتم الانبیا با مشارکت دولت در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: جای خرسندی دارد که قطعات سه و چهار این پروژه بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته و قطعه چهار به تنهایی بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

شهبازی با بیان اینکه قطعه یک و دو در حوزه استحفاظی البرز قرار دارد و سرعت و روند اجرای پروژه به واقع خیره کننده است، افزود: در این شرایط سخت اقتصادی، روند تکمیل پروژه بدون وقفه ادامه دارد.

استاندار البرز گفت: از آخرین بازدیدی که از پروژه داشتیم تا امروز حدود ۱۰ درصد پیشرفت را شاهد هستیم. هشت کیلومتر انتهایی فاز یک پروژه برای اتصال به فاز دو، عملیات سنگین و پیچیده ای داشت که اکنون به سرعت در حال تکمیل است.

شهبازی با بیان اینکه در اجرای این پروژه زیرگذری نیز برای دسترسی مردم نظرآباد به آزادراه اضافه شد و جداسازی خطوط انجام شده است، افزود: امید است تا دهه فجر امسال قطعه یک و دو آزادراه زیر بار ترافیک برود چراکه بار سنگینی از ترافیک را کاهش می دهد و تنها آزادراهی است که حداکثر سرعت مجاز آن ۱۳۰ کیلومتر در ساعت است.

تکمیل پروژه انتقال گاز بویین زهرا به کرج
استاندار البرز همچنین در بازدید از روند پیشرفت پروژه انتقال گاز بویین زهرا به کرج که روز یکشنبه انجام شد، اظهار کرد: طبق زمان بندی ای که پیشتر اعلام شده بود، مقرر شد فاز یک این پروژه تا پایان سال ۹۹ تکمیل شود و فاز دوم نیز در سال ۱۴۰۰ به سرانجام برسد.

شهبازی افزود: بر این اساس، این تقاضا مطرح شد که با تامین اعتبار هر دو فاز پروژه انتقال گاز بویین زهرا به کرج تا پایان سال ۹۹ تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

استاندار البرز تصریح کرد: با تکمیل این پروژه علاوه بر تامین گاز مصارف خانگی استان، شهرک های صنعتی امید البرز، نجم آباد، منطقه ویژه اقتصادی پیام، شهرک صنعتی کوثر، ۲۵ شهرک گلخانه ای و بیش از دو هزار واحد موجود، از فشار گاز پایدار بهره مند خواهند شد و تامین گاز استان تا ۵۰ سال تضمین می شود.

شهبازی با اشاره به مکاتبه و دستور رییس جمهور به وزیر نفت برای اقدام در این خصوص گفت: با توجه به عنایت رییس جمهور، برای نظارت بر روند پروژه و رفع موانع احتمالی، طی جلسات و بازدید های مستمر، نسبت به تسهیل و سرعت بخشی به امور اقدام می کنیم.

کد خبر: ۵۴٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha