۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
 اتاق‌های بازرگانی و صنعت باید خود را نماینده صنایع کوچک و متوسط بدانند
نایب‌رئیس کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا-اقیانوسیه:

اتاق‌های بازرگانی و صنعت باید خود را نماینده صنایع کوچک و متوسط بدانند

سلطانی، در سی و چهارمین کنفرانس کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا-اقیانوسیه که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره اثرات ناشی از شیوع ویروس کووید- ۱۹، اظهار کرد: اتاق‌های بازرگانی و صنایع تلاش می‌کنند مدل‌های تجاری خود را متناسب با ریسک‌های موجود تطبیق داده و به‌کار گیرند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، سی و چهارمین کنفرانس کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا - اقیانوسیه به صورت مجازی با حمایت فدراسیون اتاق بازرگانی و صنعت هند (FICCI) برگزار شد و حاضران در این نشست با محور «دستیابی به رشد پایدار در بازار جهانی نابسامان» دیدگاه‌های خود را پیرامون روندهای کنونی، چالش‌ها، محیط بازار جهانی نابسامان، چشم‌انداز ژئوپلیتیک و نقش دولت‌ها و مشاغل در کاهش تأثیر این تحولات و نابسامانی‌های اقتصاد و تجارت جهانی ارائه کردند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس، سیاست های اتخاذ شده از سوی دولت ها و اتاق‌های بازرگانی در مبارزه با اثرات ناشی از همه‌گیری کوید-۱۹ را مورد بحث و بررسی قرار داده و ضمن اشاره به کاهش رشد اقتصاد آسیای در حال توسعه به میزان ۰.۷ درصد در سال جاری، رکود اقتصادی در سه چهارم منطقه را دور از انتظار ندانستند. همچنین سقوط شدید رشد تجارت درون منطقه‌ای و تولید ناخالص داخلی برای اولین بار طی ۶ دهه گذشته را بسیار چشمگیر توصیف کردند.

پدرام سلطانی، نایب‌رئیس کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا-اقیانوسیه و نماینده اتاق ایران در این کنفدراسیون نیز سخنرانی خود را درباره اثرات ناشی از شیوع ویروس کووید-۱۹، تأثیرات آن بر اقتصاد منطقه و جهان و خطراتی که در پی دارد، ارائه داد.

او در این نشست بابیان این‌که شیوع این ویروس منجر به ایجاد خطرات جدی برای اقتصاد جهان خواهد شد، اظهار کرد: اتاق‌های بازرگانی و صنایع تلاش می‌کنند مدل‌های تجاری خود را متناسب با ریسک‌های موجود تطبیق داده و به‌کارگیرند.

او تأکید کرد: این مدل‌ها با اقدامات لازم‌الاجرا در جهت مقابله با خطر همه‌گیری کووید-۱۹ همسو هستند.

سلطانی همچنین ادامه داد: در تعریف اصول ریسک و مدیریت ریسک، اتاق‌های بازرگانی و صنعت باید در موضعی قرار داشته باشند که خود را نماینده صنایع کوچک و متوسط (SME) بدانند. از طرفی آن‌ها باید به بنگاه‌های کوچک و متوسط خدمت ارائه کنند.

سلطانی همچنین درباره ارزیابی هنجارهای تجاری غیرفناوری محور توضیحاتی را ارائه کرد.

در ادامه این نشست، خطرات ناشی از پاندمی در طولانی‌مدت بررسی و عنوان شد: خطر اصلی بروز همه‌گیری طولانی‌مدت (موج اول و موج‌های بعدی) می‌تواند احیای اقتصاد را به حالت خفته نگه دارد و در برخی از اقتصادها حتی بحران ایجاد کند.

وخیم‌تر شدن تنش‌های ژئوپلیتیکی به‌ویژه اصطکاک‌های آمریکا و چین در خصوص تجارت و فناوری، اثرات نامشخص طولانی‌مدت همه‌گیری بر پتانسیل رشد اقتصادی، گسترش بیکاری و ایجاد شکاف دیجیتالی، چالش‌های بازیابی نظام تجاری چندجانبه و همکاری جامعه تجاری در منطقه آسیا-اقیانوسیه با دولت‌ها در درک اهمیت اساسی نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین و قابلیت پیش‌بینی و تشویق به‌عنوان علائم مشخص موفقیت در تجارت مرزی و سرمایه‌گذاری از دیگر نکاتی بود که طی کنفرانس مذکور موردبحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست همچنین تأکید شد که اقتصاد آسیای درحال‌توسعه در دوران پساکرونا نیز با تنش مواجه خواهد شد.

کد خبر: ۵۴٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha