۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
پیشنهاد افزایش ۶۳ درصدی بودجه جاری ایلام در سال ۱۴۰۰
استاندار ایلام خبر داد

پیشنهاد افزایش ۶۳ درصدی بودجه جاری ایلام در سال ۱۴۰۰

ایلام- استاندار ایلام از پیشنهاد افزایش ۶۳ درصدی بودجه جاری این استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این حجم افزایش در این شرایط سخت مالی کشور یک عدد کم نظیر است.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر یکشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان در محل استانداری ایلام، از بهبود وضعیت بودجه استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: خوشبختانه بودجه سال ۱۴۰۰ هم جاری و هم عمرانی برای استان خیلی خوب پیشنهاد شده  و در این رابطه از متولیان امر به ویژه سازمان برنامه و بودجه در استان تشکر می کنم.

وی در ادامه از افزایش ۶۳ درصدی اعتبارات پیشنهادی جاری استان در بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: اگر چه این اعتبار باز هم افزایش خواهد یافت اما این حجم افزایش در این شرایط سخت مالی کشور یک عدد کم نظیر است و جای تقدیر دارد.

استاندار ایلام با اشاره به اعتبارات توازن، بیان کرد: اعتبارات توازن ملی که حداقل بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان است را باید به راه آهن اختصاص داد و در توزیع اعتبارات توازن استانی نیز باید مواظب بود که در شهرستان ها به پروژه اولویت دار اختصاص یابد.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که به خاطر کاهش فروش نفت به زیر ۱۰ درصد سهم درآمد نفت و گاز استان ۳۷ درصد کم‌ شده است، اظهار داشت: در اختصاص اعتبار باید دید که برای هر منطقه کدام پروژه مهم و حیاتی است و اینکه چقدر پیشرفت فیزیکی دارد و کی و چه زمانی تمام می شود.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه ضمن تشکر از اقتصاد و دارایی استان به خاطر وصول خوب درآمدها در استان گفت: استان ایلام در وصول درآمدها جزو سه استان برتر کشور بوده است به همین خاطر هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان امسال به بودجه جاری استان اضافه شده است.

وی ب اعنوان این مطلب که به ازای هر درصد مازاد بر ۹۵ درصد وصول درآمدی، ۴ درصد به اعتبارات هزینه ای اضافه می شود، گفت: خوشبختانه وصول درآمدها در شهریور ماه سال جاری ۱۰۶ درصد بوده و ۶ درصد مازد بر سهم هفت ماه ماهه استان است.

کد خبر: ۵۴٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha