۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
ناکامی زمین خواران در دماوند/ دیوارکشی‌های غیرمجاز تخریب شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

ناکامی زمین خواران در دماوند/ دیوارکشی‌های غیرمجاز تخریب شد

دماوند- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی دماوند از رفع تصرف یک هزار و ۵۰۰ متر از اراضی ملی این شهرستان خبر داد و گفت: دیوارکشی‌های غیرمجاز تخریب شده‌اند.

بابک میرزاپور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز با هر عنوان در محدوده اراضی دولتی ممنوع و خلاف قانون است اظهار داشت: گاها شاهد هستیم که برخی افراد سودجو با عناوین مختلف اقدام به دیوارکشی و تصرف اراضی دولتی می کنند و سپس این اراضی را با قولنامه های دستی و فاقد اعتبار در چندین مرحله به اشخاص مختلف و به قیمتهای گزاف می فروشند که این عمل مسائل و مشکلات عدیده ای را برای این افراد و دستگاههای ذیربط ایجاد می کند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی دماوند با بیان اینکه تخریب دیوارکشی های غیرمجاز به طور خاص در دستور کار اکیپ گشت حفاظت از اراضی قرار دارد گفت: در راستای این موضوع و با هدف حفظ انفال و عرصه‌های ملی یکهزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان دماوند واقع در پلاک ۱۹۶ اصلی موسوم به مومج و اراضی منابع طبیعی روستای چشمه‌ها در بخش رودهن از دست زمین خواران خارج و رفع تصرف شد.

میرزاپور تاکید کرد: متصرفان به این نکته توجه داشته باشند که تصرف اراضی دولتی که قطعا با آن برخورد می شود هم باعث خسارت مالی به افراد می گردد و هم پیگرد قضایی و حقوقی را برای متصرفان در پی خواهد داشت.

وی در ادامه عنوان داشت: حفاظت از اراضی ملی در اولویت کاری مجموعه قرار دارد و برخورد با متخلفان و متصرفان به عرصه های ملی به طور جد تداوم خواهد داشت.

کد خبر: ۵۴٬۱۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha