۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
قیمت گوجه ربطی به ترامپ، بایدن و مذاکرات ندارد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

قیمت گوجه ربطی به ترامپ، بایدن و مذاکرات ندارد

ارکانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد که قیمت گوجه فرهنگی سر زمین کیلویی ۵۰۰ تومان است اما در میوه فروشی ۲۳ هزار تومان می شود این که دیگر ربطی به ترامپ و بایدن و مذاکره ندارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احسان ارکانی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: امروز در شرایط مهم و سرنوشت سازی در عرصه بین المللی و در عرصه داخلی به سر می بریم، هفته گذشته انتخابات ریاست جمهوری بزرگترین دشمن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد که البته فارغ از نتیجه فعلا اعلام شد که ترامپ حامی ترور حامی شهید سلیمانی رفت و بایدن حامی ترور شهید سلیمانی آمد، قاتلی رفت و قاتلی دیگر آمد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به قول آمریکایی ها ""as bad as another همان  ضرب «المثل سگ زر برادر شغال است»  می باشد، البته درست تر اینکه «سگ زرد همان خود شغال است»، امیدواریم بعضی کلاهبرداران سیاسی آدرس غلط ندهند و به جای کار و دویدن برای نوکری ملت و حل مشکلات آنان، دنبال افیون مذاکره با آمریکا برای حل مشکلات کشور نباشند لذا اکنون به کاسبان مذاکره در داخل می گویم آقایان خوشخیال، آقایان ساده لوح کجای عالم با آدم  ضعیف، تنبل و ترسو مذاکره می کند؟ مذاکره و دیپلماسی به جز ظرافت، قدرت و عقل هم لازم دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: این را بدانید کسی که خودش را حقیر کند اجنبی او را بزرگ نخواهد کرد، کسی که در برابر دشمن خزانه خود را خالی نشان دهد حتما دستی پر نخواهد داشت، کسی که از توانمندی داخلی ملتش رویگردان باشد خارجی جماعت به او رو نخواهند کرد، بفهمید، گرچه دیر است.

ادامه داد: در این مملکت روزی بدون نیاز به آمریکا، آمدن و رفتن ترامپ و بایدن سه میلیون خانواده صاحبخانه شدند اما ترامپ های داخلی مسکن مهر را مزخرف خواندند و تعطیل کردند.  امروز بزرگترین دستاورد دولت فعلی در بخش مسکن تکمیل همان پروژه ها با نام دیگر است، چه بازی کودکانه ای، مسکن مردم گروگان سیاست شد.

وی اظهار داشت: در این مملکت روزی بدون آمدن و رفت ترامپ و بایدن در تولید بنزین به خودکفایی رسیدیم اما ترامپ های داخلی مجددا افتخار ملی کشور خودشان را لجن مال کرده و بنزین داخلی را آلوده نامیدند تا ۸ میلیارد دلار بنزین خارجی وارد کنند، در نهایت مشخص شد بنزین داخلی هیچ مشکلی نداشت حتی محیط زیست هم گروگان سیاست شد.

ارکانی گفت: کمااینکه امروز درنیروگاه ها از جمله نیروگاه سیکل ترکیبی نیشابور به جای گاز سوخت، مازوت با ۵۰۰ برابر آلودگی بالاتر از حد مجاز در حال سوختن است و صدایی از وزارت نفت و سازمان محیط زیست در نمی آید، اوف بر چنین مسئولینی.

این نماینده مجلس بیان کرد: مسئولی هم بخواهد کار کند بیچاره اش می کنند به طور مثال رئیس سازمان خصوصی سازی را تحت فشار مقامات ارشد دولت عزل می کنند چون کار می کرد و تحت نفوذ نبود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: امروز با وجود اینکه حوزه انتخابیه بنده به عنوان قطب صنعتی، کشاورزی و دامی در خراسان مطرح است اما کماکان مردم از مشکلات زیادی رنج می برند، دامداران ما از کمبود نهاده های دامی جان به لب شده اند، در موضوع آب کشاورزی به نام مدیری مصرف آب، آب چاه عمیق کشاورزان را در روستاها شش ماه قطع کردند وقتی محصول دچار کم آبی شده با شرط پرداخت پول اجازه برداشت آب دادند، کجای این رویه عادلانه است، مدیریت آب است یا فروش آب؟

نماینده مردم نیشابور در مجلس اظهار داشت: کشاورز با این همه مشکل و هزینه، کشت و زراعت می کند اما محصولش را به قیمت تمام شده هم نمی خرند، گندم کاران، آلوکاران، زعفران کاران و همه کشاورزان از بی تدبیری دادشان بلند است، قیمت گوجه فرهنگی سر زمین کیلویی ۵۰۰ تومان است اما در میوه فروشی ۲۳ هزار تومان می شود این که دیگر ربطی به ترامپ و بایدن و ربطی به مذاکره ندارد به انگیزه نوکری و عرضه کار کردن برای مردم ربط دارد.

وی ادامه داد: آقای روحانی گفتید گندم را ۴۰۰ دلار می خرید اما حاضر نیستید از کشاورز بخرید، امروز بعد از ۷ سال وضعیت بدتر شد و البته کود و بذر و آب را هم از کشاورزان دریغ کردید، دریغ از ذره ای عمل. در دولت شما از ۳۷۰ میلیارد دلار درآمد ارزی، ۳۱۴ میلیارد دلار یعنی ۸۵ درصد آن صرف واردات شد، فقط در حد فاصل سال ۹۳ تا سال ۹۷  بالغ بر ۳۹میلیارد دلار واردات حیوانات زنده و مواد غذایی شامل لبنیات و تخم و مرغ، میوه و سبزیجات انجام شد، از سوی دیگر دامدار ما در کشور نه خوراک دام دارد و کشاورزان نه خریدار محصول.

این نماینده مجلس بیان کرد: آقای روحانی نتیجه وعده شما در تورم و مهار آن، تبدیل به تورم نجومی ۴۱ درصدی شد، وعده شما در شعار نجات اقتصاد ایران، تبدیل به رکوردار بدترین نرخ رشد اقتصادی سه دهه اخیر یعنی منفی ۷ درصد در سال ۹۸ شد، ارزش پول ملی در برابر دلار ظرف مدت ریاستتان به یک دهم کاهش دادید.

وی در پایان گفت: تشکر می کنم از نایب رئیس مجلس، موسوی، نادری، خضریان نمایندگان تهران، سرگزی نماینده زابل که هفته قبل وقت گذاشتند و با حضور در حوزه انتخابیه دیدند که مردم با چه مشکلاتی درگیر هستند، آقایان وزرا از اتاق هایتان بیرون بیایید و ببیند مردم چه می کشند امروز ما به واسطه حضور ضعیف ترین وزیر کشور بعد از انقلاب، مشکلات بسیاری در شهرستان ها و فرمانداری داریم. تشکر می کنم از آیت الله رئیسی پرچم دار واقعی عدالت که الحمدالله امروز مردم کشورمان چشم امیدشان به این عزیزان است.

کد خبر: ۵۴٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha