۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
اگر مداخلات دولت‌ها و نهادهای عمومی در مسکن نبود، شاهد آشفتگی بازار مسکن نبودیم
استاد اقتصاد دانشگاه تهران:

اگر مداخلات دولت‌ها و نهادهای عمومی در مسکن نبود، شاهد آشفتگی بازار مسکن نبودیم

خوش چهره، استاد اقتصاد دانشگاه تهران گفت: اگر مداخلات دولت‌ها و نهادهای عمومی در مسکن صورت نگرفته بود، امروز شاهد آشفتگی مسکن نبودیم. متاسفانه چندین سال است که بازار مسکن شاهد یک رکود است و در کنار آن، تورم وجود دارد و سبب گران شدن مسکن شده است.

به گزارش بازار، محمد خوش چهره، استاد اقتصاد دانشگاه تهرانبا اشاره به مداخلات دولت‌ها و نهادهای عمومی در مسکن گفت: اگر این مداخلات صورت نگرفته بود، امروز شاهد آشفتگی مسکن نبودیم. متاسفانه چندین سال است که بازار مسکن شاهد یک رکود است و در کنار آن، تورم وجود دارد و سبب گران شدن مسکن شده است.

شرایط مسکن به برجام و تحریم‌ها و مشکلات خارجی مربوط نیست
وی با رد این ادعا که شرایط مسکن به برجام و تحریم‌ها و مشکلات خارجی مربوط است، تصریح کرد: همه بخش‌های مسکن در داخل است و ۹۵ درصد بخش‌های مسکن در داخل کشور تعیین قیمت می‌شوند.

این استاد اقتصاد دانشگاه تهران درباره ریشه مشکلات عنوان کرد: سیاست‌های نامناسب زمین و مسکن است که مشکلات را در این بازار ایجاد کرده است. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به اقتصاد و جنبه‌های عادلانه توجه کرده است که یکی از این قوانین، تعیین سرپناه و مسکن برای مردم توسط دولت‌ها است. البته این بدان معنا نیست که دولت‌ها خانه بسازند و در اختیار مردم قرار دهند بلکه شرایط ایجاد و ساخت مسکن در جامعه است که باید توسط دولت صورت بگیرد.

خوش چهره بیان کرد: متاسفانه اجازه داده‌ایم هیولای سوداگری وارد مسکن شود یعنی اجازه داده‌ایم کسانی که مصرف کننده اصلی نیستند وارد حوزه مسکن شوند و تنها به دنبال سود بیشتر باشند. بساز و بفروش‌هایی که به قصد درآمدزایی و نه قرار دادن آن در اختیار مشتری، مسکن تولید می‌کنند باعث شده‌اند نه تنها مسکن تبدیل به یک کالای اقتصادی شده که حتی معماری شهرها و خانه‌ها را نیز دچار تغییر کند.

کد خبر: ۵۴٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha