۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
توزیع مویرگی روغن موتور در بازار آغاز شد!
بازرس انجمن پالایشگاه های روغن سازی ایران:

توزیع مویرگی روغن موتور در بازار آغاز شد!

حیدری، بازرس انجمن پالایشگاه های روغن سازی ایران گفت: همزمان با افزایش قیمت روغن موتور، برای کاهش التهابات در بازار، شرکت های تولید کننده توزیع مویرگی روغن موتور بنزینی و دیزلی را در بازار آغاز کرده اند.

بازار؛ گروه صنعت: «مهران حیدری» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار بازار افزود: از اوایل هفته گذشته ( ۱۷ آبان ماه) سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با افزایش قیمت روغن موتور بنزینی ۴۰ درصد و دیزلی ۵۳ درصد موافقت کرد و انتظار داریم با افزایش توزیع و کاهش التهابات از هفته آینده وضعیت بازار روغن عادی شود.

این مقام مسئول در انجمن پالایشگاه های روغن سازی ایران بیان کرد: با این حال برای مقابله با کمبود برخی از روغن ها در بازار کارخانجات تولید کننده توزیع مویرگی (تحویل مستقیم روغن به تعویض کاران) را آغاز کرده اند تا کمبودها در بازار به سرعت برطرف شود.

به گفته وی، حتی در برخی از استان ها از جمله اصفهان و کرمان کارخانه های تولید کننده، روغن مورد نیاز کامیونداران را مستقیما از طریق اتحادیه های آنها به این قشر زحمتکش تحویل می هدند تا با مقابله با هرگونه گرانفروشی، کمبود روغن موتور نیز در بازار برطرف شود.

حیدری در پاسخ به سوال خبرنگار بازار با بیان اینکه در تولید روغن موتور در کشور هیچ مشکل و یا کمبودی نداریم و اولید همانند گذشته ادامه دارد، اظهارداشت: علاوه بر توزیع مویرگی، کارخانجات تولید کننده، توزیع روغن را به عاملین فروش خود در سطح کشور آغاز کرده اند تا با رفع التهابات بازار همانند گذشته وضیعت عرضه روغن در بازار عادی شود.

در ۷ ماهه امسال تولید روغن ۲۱ درصد و توزیع ۲۴ درصد افزایش یافت 
بازرس انجمن پالایشگاه های روغن سازی ایران با بیان اینکه عمده روغن موتور مورد نیاز کشور در۴ کارخانه (سپاهان، ایرانول، پارس و بهران) تولید می شود، گفت: آمارها نشان می دهد در ۷ ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد در تولید و ۲۴ درصد در توزیع روغن موتور در کشور افزایش داشته ایم و امیدواریم از اواخر این هفته کمبود برخی از روغن ها نیز در بازار برطرف شود.

حیدری گفت: پیش از افزایش قیمت ها کارخانه های تولید کننده همچنان روغن موتور مورد نیاز را به عاملین خود تحویل می دادند، اما برخی از عاملین فروش از توزیع بخش زیادی از روغن های تحویلی در بازار خودداری کردند و این در ایجاد التهاب در بازار بسیار موثر بود که آنهم با توزیع مویرگی(فروش مستقیم به خرده فروشی ها وتعویض کاران) بزودی برطرف می شود.

بازرس انجمن پالایشگاه های روغن سازی ایران تاکید کرد: با این روش فروش تولیدکنندگان عملا به عاملین فروش خود اخطار دادند که اگر روغن را در بازار عرضه نکنند، کارخانه ها و تولید کنندگان مستقیما نسبت به فروش روغن اقدام خواهند کرد.

شایان ذکر است که در زمان کمبود در بازار اغلب تولیدکنندگان برای توزیع کالاهای خود از شبکه پخش مویرگی استفاده می کنند، زیرا استراتژی پخش مویرگی در زنجیره تأمین کالاها در بازار، همان فروش مستقیم به خرده فروشی ها است.

پخش مویرگی به این معناست که تولید کننده بخش بندی بازار را نادیده می‌گیرد و محصولات خود را در همه‌ بازارهای موجود توزیع می‌کند و ایده‌ اصلی در پخش مویرگی این است که محصول شما، همه جا در دسترس باشد، ضمن اینکه پخش مویرگی همزمان منجر به کاهش ریسک مالی، کنترل، مدیریت بازار و پوشش بیشتر مشتریان می شود.
 

کد خبر: ۵۴٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha