۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
اعمال نظر سلیقه‌ای و رانت، موجب هدررفت ارز دولتی و ایجاد بازار سیاه نهاده های دامی شد
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

اعمال نظر سلیقه‌ای و رانت، موجب هدررفت ارز دولتی و ایجاد بازار سیاه نهاده های دامی شد

خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در تشریح گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درخصوص تامین ارز و توزیع نهاده های دامی گفت: اعمال نظر سلیقه ای و رانت موجود در روند تخصیص و توزیع نهاده های دامی موجب هدررفت ارز دولتی و ایجاد بازار سیاه شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در تشریح گزارش کمیسیون متبوعش درخصوص مشکلات تامین ارز و توزیع نهاده های دامی گفت: تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز شامل جو، ذرت و کنجاله سویا برای پرورش دام و طیور برای تقویت تولیدات داخلی بسیار ضروری و پراهمیت است. این نهاده ها در برخی از کشورها مانند آمریکا، کانادا، برزیل، آرژانتین، اوکراین و هند تولید و از طریق واردات به دست بهره برداران فعال صنعت دامپروری می رسد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی کشور و مشکلات تامین ارز و همچنین مدیریت ضعیف واردات اقلام علوفه ای و نهاده های دامی، این صنعت مهم و راهبردی دامپروری کشور را با تراکنش مالی سالانه حدود ۱۳۵ هزار میلیارد تومان با چالش ها و آسیب ها مواجه کرده است.

براساس این گزارش، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره مشکلات تأمین ارز و توزیع نهاده های دامی گفت: کمیسیون اصل ۹۰ گزارش خوبی درباره مشکلات مربوط به نهاده ها تهیه کرده بود که از اعضای این کمیسیون تشکر می کنیم.

وی افزود: کمیسیون های تخصصی به ویژه کمیسیون کشاورزی از این گزارش و پیشنهادات ده گانه آن استفاده کند، البته کمیسیون کشاورزی به صورت ستادی و میدانی پیگیر این بحث است و گزارشی آماده کرده که قرائت می شود.

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه این دو گزارش می تواند مکمل یکدیگر باشد، اضافه کرد: دولت به ویژه بانک مرکزی و وزارتخانه مربوطه به این گزارش توجه کنند.

کد خبر: ۵۴٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha