۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۷
ترامپ در راه باشگاه گلف با تظاهرات کنندگان همراهی کرد
اگر این اتفاقات در کشورهای دیگر می افتاد، رسانه های آمریکا چه می نوشتند؛

ترامپ در راه باشگاه گلف با تظاهرات کنندگان همراهی کرد

حواشی انتخابات امریکا ادامه دارد و با وجود اینکه بایدن ۳۰۶ رای الکترال را به دست آورده است ولی هنوز ترامپ از پذیرش شکست امتناع می کند. او در روز شنبه در جمع تظاهرات طرفداران خود در واشنگتن حضور یافت و در مسیر رسیدن به باشگاه گلف با شادی برای آن ها دست تکان داد و کارشان را تلویحا تایید کرد.

بازار؛ گروه بین الملل: با وجود اینکه خبرهای رسمی از پیروزی جو بایدن در ایالت جورجیای امریکا و رسیدن تعداد آرای الکترال او به ۳۰۶ رای خبر می دهد ولی همچنان دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع می کند و قصد انتقال قدرت ندارد.

او در اولین سخنرانی رسمی خود بعد از شکست در انتخابات که در باغ رز کاخ سفید انجام داد در مورد موفقیتهای دولتش در زمینه تولید واکسن کرونا صحبت کرد و تاکید کرد تمامی امریکایی ها واکسن را به طور رایگان دریافت خواهند کرد. او تاکید کرد در دولت او خبری از تعطیلی  کشور برای مبارزه با شیوع کرونا نخواهد بود ولی زمانی که بحث به سیاست دولت بعدی کشیده شد گفت: «دولت بعدی چگونه عمل خواهد کرد، مشخص نیست باید صبر کرد و منتظر نتیجه بود.»

او حتی به سوال خبرنگار در مورد پذیرش شکست در انتخابات پاسخ نداد و جلسه را به سرعت ترک کرد. اما جو بایدن که با جدیت در حال انجام مسولیتهای خود در دوره گذار است  رسما اعلام کرده است چه دونالد ترامپ شکست را یپذیرد و دوره گذار را شروع کند و چه نپذیرد و از دسترسی تیم بایدن به منابع مالی و اطلاعاتی امتناع کند، در نتیجه تغییری ایجاد نمی شود و او بالاخره در روز ۲۰ ژانویه رسما به عنوان رییس جمهور وارد کاخ سفید خواهد شد. بایدن تاکید کرد:« رفتار ترامپ در نپذیرفتن شکست و عدم انتقال قدرت خجالت آور است.»

تظاهرات طرفداران ترامپ در واشنگتن
اما خبر دیگر تجمع بالغ بر یک میلیون نفر از طرفداران ترامپ در اطراف کاخ ریاست جمهوری امریکا است که ادعاهای ترامپ را به عنوان شعارهای خود برگزیده اند. یکی از این ادعاها دزدیدن انتخابات از ترامپ  و تقلب گسترده در رای گیری است.

نکته جالب دیگر این است که  دونالد ترامپ در روز گذشته به همراه تیم محافظتی خود با ماشین از میان این گروه تظاهرات کننده عبور کرد و برای آن ها دست تکان داد. او با رفتارش در ماشین ریاست جمهوری امریکا مردم را به ادامه اعتراضات تشویق کرد و همین مساله رسانه های امریکایی را به عکس العمل واداشت، واشنگتن پست در گزارشی نوشت: «اگر این اتفاقات در انتخابات کشور دیگری می افتاد، ما به عنوان رسانه های کشوری آزاد و دموکراتیک چه می نوشتیم و چه انتقاداتی می کردیم؟ آیا نباید دستگاه امنیتی کشور از این رفتارهای رییس جمهوری جلوگیری کند و مانع از بر هم زدن آرامش و اعتماد مردم به سیستم انتخابات و نظام سیاسی کشور شود؟ آیا نمی توان مانع از انتشار پیام های نادرست رییس جمهور در فضای مجازی و تشویق مردم به تظاهرات شد؟»

این رسانه در ادامه نوشت: «دونالد ترامپ از کاخ ریاست جمهوری به سمت باشگاه گلف در ویرجینیا می رفت تا دوباره آخر هفته خود را به بازی گلف بگذارد. او در زمان اعلام نتیجه انتخابات هم در زمین گلف بود و به نظر می رسد بیش از اینکه به مسایل کشور، بحران های کرونا و مشکلات اقتصادی  توجه داشته باشد به تفریحات خود توجه دارد و از تمامی منابع دولتی برای این هدف استفاده می کند.»

آیا ترامپ برای سال ۲۰۲۴ کاندید می شود
 اما مساله دیگری که برخی از رسانه ها به آن می پردازند احتمال شرکت ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۴ است. سی ان ان در این مورد گزارشهای مفصلی کار کرده است و با شماری از کارشناسان از جمله «مری ترامپ» برادرزاده دونالد ترامپ در این زمینه صحبت کرد. مری ترامپ بر این باور بود که دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۴ کاندیدا نخواهد شد زیرا او از شکست دوباره در انتخابات می ترسد و هیچ گاه خودش را در معرض انتخابات دیگری قرار نمی دهد. ولی نظریه او توسط شماری از کارشناسان دیگر رد شد.

«اریک بولینگ» یکی از کارشناسان سیاسی امریکایی که بیش از ۲۰ سال با دونالد ترامپ دوست بوده است در این مورد به اسکای نیوز گفت: «به نظر من ترامپ برای انتخابات سال ۲۰۲۴ کاندیدا خواهد شد و او این خبر را زمانی اعلام می کند که رسما از کناره گیری خود و پذیرش پیروزی بایدن صحبت خواهد کرد.»

وی ادامه داد: «قطعا تا زمانی که طرفداران او در خیابان ها هستند و از او حمایت می کنند این اتفاق نخواهد افتاد. ترامپ نمی خواهد طرفدارانش را از دست بدهد و تمایل دارد آنها را برای خود حفظ کند ولی بعد از پایان این تظاهرات های خیابانی با پذیرش پیروزی بایدن از کاندیدا شدن خود برای انتخابات سال ۲۰۲۴ خبر می دهد. خبری که می تواند هم آینده سیاسی او و هم دیگر اعضای خانواده اش را تضمین کند.»

در نهایت باید گفت که ترامپ بارها ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کرد و وکلای او از چندین ایالت شکایت کردند. در برخی از این ایالتها، شکایات به دلیل نبودن مدارک کافی رد شد و سی ان ان اعلام کرده است تعدادی از شکایت ها هم رسما توسط کمپین ترامپ پس گرفته شده است. حال سوال اصلی این است که رییس جمهور جنجال بر انگیز امریکا چه زمانی می خواهد شکست را بپذیرد و رسما از کارش کناره گیری کند؟

کد خبر: ۵۴٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha