۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
بانک «سانتاندر» ۴ هزار فرصت شغلی را حذف می‌کند

بانک «سانتاندر» ۴ هزار فرصت شغلی را حذف می‌کند

بانک سانتاندر قصد دارد نزدیک به چهار هزار نیروی خود را که ۱۴ درصدشان در اسپانیا مشغول کار هستند، برکنار کند.

به گزارش بازار، دو منبع آگاه در بانک اسپانیایی سانتاندر جمعه اعلام کردند این بانک قصد دارد نزدیک به چهار هزار نیروی خود را در که ۱۴ درصدشان در اسپانیا مشغول کار هستند، برکنار کند.

مسئولان سانتاندر هنوز درباره این خبر اظهارنظر نکرده اند. این بانک اواخر اکتبر همزمان با انتشار عملکرد سه ماهه خود اعلام کرده بود قصد دارد به منظور حفظ سودآوری خود تا سال ۲۰۲۲ با اتخاذ یک رشته تدابیر یک میلیارد یورو دیگر صرفه جویی کند. تا اواخر سپتامبر سانتاندر نزدیک به سه هزار و ۱۱۰ آژانس در سرتاسر اسپانیا داشت و به حدود ۲۸ هزار و ۸۰۰ حقوق می‌داد.

نرخ بسیار پائین بهره برای بسیاری از بانک‌های اروپایی سنگین تمام شده است این در حالی است که کند شدن رشد اقتصادی تحت تاثیر پیامدهای بحران کرونا ویروس و روی آوردن مشتریان به خدمات بانکی اینترنتی آن‌ها را مجبور کرده است به تنهایی یا ضمن ادغام با دیگر بانک ها، هزینه‌های خود را کاهش دهند.

گفته می‌شود خرید سهام کیکسبانک توسط بانک‌ها به ارزش تقریبی چهار میلیارد و سیصد میلیون یورو با حذف هزاران شغل همراه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مادرید، طبق اعلام صندوق بین المللی پول اسپانیا از جمله کشورهایی است که بیشترین شمار آژانس‌های بانکی را دارد. برآوردها نشان می‌دهد که در ازای هر یکصد هزار شهروند اسپانیایی پنجاه آژانس بانکی در این کشور فعالیت می‌کنند.

یک منبع آگاه از پرونده سانتاندر به خبرگزاری رویترز گفت طی دو سال آینده میزان تراکنش‌هایی که در آژانس‌های این باک انجام می‌شود به نصف کاهش خواهد یافت.

کد خبر: ۵۴٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha