۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
۳۰۰ دستگاه وسایل راهداری و راهسازی در راهدارخانه های همدان مستقر است
سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان:

۳۰۰ دستگاه وسایل راهداری و راهسازی در راهدارخانه های همدان مستقر است

همدان - سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: ۳۰۰ دستگاه وسایل راهداری و راهسازی به همراه عوامل و ماشین آلات در راهدارخانه‌های استان همدان مستقر است.

به گزارش خبرنگار بازار، صفر صادقی راد ظهر شنبه در مراسم مانور ایمنی حمل و نقل با اشاره به اینکه موفقیت نیروهای راهداری در ارتقا ایمنی جاده‌ها و کاهش سوانح رانندگی در گرو همکاری مردم و فرهنگ سازی در این استان است، اظهار کرد: نگهداری جاده‌ها موضوع مهمی است که برای تحقق آن باید مردم و رانندگان، نیروهای راهداری را در انجام وظایف قانونی خود بیش از گذشته یاری دهند که در این مورد به فرهنگ‌سازی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل مهم در این زمینه افزایش آگاهی، دانش و تجربه رانندگی، ترویج فرهنگ ایمنی و آموزش ایمنی ترافیک است؛ ادامه داد: نظارت و حفظ راه‌ها سرمایه محسوب می‌شود و این اقدام به همکاری تمامی مردم و مسئولان بستگی دارد.

صادقی راد اضافه کرد: مردم و رانندگان باید در حراست از جاده‌ها و نگهداری آن در کنار مسئولان وظایف ملی خود را انجام دهند.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان به تجهیزات و توان این اداره کل در زمینه ایمنی راه‌ها اشاره و عنوان کرد: هم اکنون ۳۰۰ دستگاه وسایل راهداری و راهسازی و همچنین تمامی عوامل و ماشین آلات در راهدارخانه‌ها مستقر شده‌اند.

صفر صادقی راد در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته ایمنی حمل و نقل جاده‌ای، گفت: پخش برنامه سیمای راهبران از سیمای مرکز همدان، توزیع کلاه ایمنی بین راکبان موتورسیکلت و ارسال ۱۴۰ هزار پیامک ایمنی برای استفاده کاربران جاده‌ای از جمله اقدامات این اداره کل در این هفته است.

وی دیدار با امام جمعه همدان و تبیین برنامه‌های این هفته را از دیگر برنامه‌ها عنوان و بیان کرد: امامان جماعات مساجد استان به ویژه روستاها باید مباحث ایمنی را برای مردم تبیین کرده و مباحث مرتبط به ایمنی را به روستاییان اعلام کنند.

وی یادآور شد: ۲۹ آبان روز بدون حادثه نامگذاری شده و در این زمینه باید همه همکاران و دست اندرکاران پای کار باشند تا تصادفی نداشته باشیم.

گفتنی است، در این مانور که امروز به شکل نمادین در ساختمان شماره ۲ راهداری استان (شهید تحریری) برگزار شد، خودروهای خدمات رسان نیروهای امدادی از راهداری، هلال احمر، اورژانس و پلیس راه، توان تجهیزاتی خود را به نمایش گذاشتند.

کد خبر: ۵۴٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha