۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
تصمیمات اقتصادی دولت به شوخی شبیه است
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران:

تصمیمات اقتصادی دولت به شوخی شبیه است

باقرپور، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران با بیان اینکه بسیاری تصمیمات اقتصادی دولت ابتدا به یک شوخی می‌ماند، گفت: مشخص نیست دولت چه تحولی در حوزه مسکن ایجاد کرده است.

به گزارش بازار، خشایار باقرپور با اعلام اینکه قانون نظام صنفی به طور کلی گویاست، ادامه داد: طرح‌ها باید در هیئت دولت تصویب شود و به مجلس رفته تا بعنوان قانون اجرایی شود.
وی افزود: متاسفانه در سال آخر دولت شاهد تصمیمات شتاب زده در وزارت راه و شهرسازی هستیم که جای تعجب دارد.

باقرپور با بیان اینکه این تصمیمات به سرانجام نمی‌رسد و همه این تعهدات عملا به دولت بعدی روانه می‌شود، گفت: پیش بینی شود صنف مشاوران املاک یکی دو سال بلاتکلیف باشند و عارضه دولت در این صنف موجب کاهش گردش نقدینگی خواهد بود.

وی نمونه این تصمیمات شتاب زده را در بورس املاک، مالیات بر خانه‌های خالی، کمک ودیعه مسکن و طرح اقدام ملی مثال زد و ادامه داد: آثار مثبت تصمیمات تبیین نشده است و حتی مشخص نیست چه تحولی قرار است در صنعت ساختمان ایجاد شود.

باقرپور در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: خرید و فروش و داد و ستد در قانون تجارت مطرح شده و مشاورین املاک تاجر محسوب می‌شوند و پس از تغییر و تحول تحت پوشش وزارت صمت قرار گرفتند ولی چرا این صنف چند ده ساله و گسترده، باید از چرخه جدا شوند و به وزارت خانه‌ای انتقال یابد که هیچ تجربه‌ای ندارد؟

وی با بیان اینکه بسیاری تصمیمات دولت ابتدا به یک شوخی می‌ماند که رفته رفته جامه عمل می‌پوشد، خاطرنشان کرد: قیمت مسکن متاثر از گرانی زمین و مصالح و عوارض بوده و رئیس صنف مشاوران املاک نیز موضع و حقوق صنف را بدرستی اعمال نکرده است.

باقرپور ادامه داد: کاهش حق الزحمه مشاوران املاک عملا تخلفات را زیاد می‌کند و انگیزه‌ها را از بین می‌برد و لذا قیمت مسکن وقتی ماهانه بالا می‌رود، کمیسیونِ نصف شده‌ی مشاوران املاک تغییری در قیمت‌ها ایجاد نمی‌کند.

وی چنین تصمیماتی را فرافکنی خواند و تصریح کرد: ما برای گردش نقدینگی در صنعت ساختمان باید تولید را اعتلا ببخشیم و به صنف مشاوران املاک نیاز داریم.

کد خبر: ۵۴٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha