۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
تولید ماسکی که ۹۰ درصد ویروس کرونا را از بین می برد

تولید ماسکی که ۹۰ درصد ویروس کرونا را از بین می برد

محقق دانشگاه نانتینگهام ترنت، ماسکی پنج لایه ساخته که یک لایه آن از ذرات نانو مس ساخته شده است و ۹۰ درصد ویروس کرونا را در کمتر از یک ساعت از بین می‌برد.

به گزارش بازار، تا پایان امسال ماسک‌هایی مخصوص برای پزشکان انگلیسی عرضه می‌شود که مجهز به یک لایه نانو مس است تا ویروس کرونا را از بین ببرد.

در حال حاضر ماسک‌های طبی ۳ لایه فعلی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا استفاده می‌شود. اما اگر ماسک به طور صحیح ضدعفونی یا دور انداخته نشود، ویروس یادشده روی سطح آن باقی می‌ماند.

در همین راستا گارت کیو یک محقق دانشگاه نانتینگهام ترنت ماسکی طراحی کرده که دارای گواهینامه Type IIR است که ۹۹.۹۸ درصد ذرات را فیلتر می‌کند. همچنین ماسک از موادی تهیه شده است که ۹۰ درصد ویروس کرونا را در کمتر از یک ساعت از بین می‌برد.

او برای توسعه ماسک، یک لایه از ذرات نانو مس را بین دو لایه فیلتر و ۲ لایه ضد آب قرار داده است. لایه نانو مس در مواجهه با ویروس کرونا فعال می‌شود و آن را از بین می‌برد.

به گفته این کارشناسان فناوری نانو در این ماسک از نانوذرات مس استفاده شده که ویروس کرونا را نابود می‌کند. ماسک یادشده در شرکت Pharm ۲ Farm در حال تولید است و احتمالا از ماه دسامبر در بازار عرضه می‌شود.

کد خبر: ۵۳٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha