۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
اجرای ۴۵ طرح آمارگیری در اردبیل/ ۴هزار نفر روز فعالیت آمارگیری انجام می‌شود
معاون آمار و اطلاعات اردبیل خبر داد:

اجرای ۴۵ طرح آمارگیری در اردبیل/ ۴هزار نفر روز فعالیت آمارگیری انجام می‌شود

اردبیل- دهقان، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت: سالانه ۴۵ طرح آمارگیری در استان انجام می‌شود.

فریبرز دهقان در گفت‌وگو با بازار، اظهار کرد: در حال حاضر طرح آمارگیری نیروی کار در اردبیل در حال انجام است که این طرح به‌صورت تلفنی و از طریق سامانه ۲۱۲۱ با تلاش آمارگیران به انجام می‌رسد.

وی تصریح کرد: آمارگیران ما از طریق تلفن اطلاعات را دریافت کرده و در قالب پرسشنامه‌ای تکمیل تا زمینه جمع‌آوری و احصا این آمار به‌صورت دقیق فراهم آید.

طرح آمارگیری نیروی کار به‌صورت فصلی انجام می‌شود
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت: به دلیل شرایط کرونایی ما آمارگیری را به‌صورت تلفنی انجام می‌دهیم تا با دریافت اطلاعات به‌صورت تلفنی و تنها ۱۰ درصد به‌صورت حضوری جدیدترین آمار و اطلاعات نیروی کار را در استان برای فصل پاییز احصا کنیم.

دهقان افزود: در این ساختمان ۱۵ نفر مأمور آمارگیری به همراه دو کارشناس، یک نفر کارشناس مسئول و دو نفر بازبین فعالیت می‌کنند تا اطلاعات جمع‌آوری‌شده به‌درستی احصا و در اختیار کاربران قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما در مدت مشخص طرح آمارگیری نیروی کار را به‌صورت فصلی انجام می‌دهیم که از ۱۵ آبان آمارگیری شروع‌شده و تا ۲۹ آبان ادامه خواهد داشت.

آمار نیروی کار فصل تابستان استخراج شده و آماده ارائه‌ است
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل بیان کرد: در آخر هر فصل اطلاعات و آمار مربوط به نیروی کار احصا شده و در اختیار متولیان قرار می‌گیرد که آمار نیروی کار فصل تابستان در حال حاضر استخراج و آماده ارائه‌شده است.

دهقان در ادامه اضافه کرد: برای سایر طرح‌ها نیز امسال عمدتاً کار آمارگیری به‌صورت تلفنی است که ازجمله این طرح‌ها به هزینه و درآمد و قیمت‌گیری‌ها اشاره کرد.

وی گفت: بعد از تکمیل این اطلاعات و مستند شدن آن‌ها مرحله بازبینی و کارشناسی انجام‌شده تا شاهد استخراج نتایج آمار و اطلاعات باشیم.

سالانه  ۴۵ طرح آمارگیری انجام می شود
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل با بیان اینکه در طول سال این معاونت ۴۵ طرح آمارگیری را اجرا می‌کند که در این طرح‌ها چهار هزار نفر روز برنامه آمارگیری انجام می‌شود، اظهار کرد: این نیروها به‌صورت نیمه‌وقت و پاره‌وقت با ما همکاری دارند و سعی و تلاشمان بر این است تا در همه حوزه‌های اقتصادی از آمار و اطلاعات به‌دست‌آمده استفاده‌شده و در حقیقت مبنای برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها قرار گیرد.

دهقان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: علاوه بر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان که بیشترین استفاده را از آمار دارد، سایر دستگاه‌ها نیز از آمار و اطلاعات استفاده می‌کنند که این امر به توانمندی در برنامه‌ریزی‌ها و دقیق عمل کردن در این حوزه منجر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ در اتاقی دیگر عملیات بازبینی انجام می‌شود تا آمارگیرانی که با تبلت و رایانه اطلاعات را وارد کردند، جمع‌آوری آمار و اطلاعات مورد بازبینی قرارگرفته و کارشناسان در این زمینه آمار نهایی را برای جمع‌بندی نهایی در اختیار معاونت قرار داده تا به مرکز کشور ارسال شود.

کد خبر: ۵۳٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha