۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
چشم انداز وزیر صمت از فراوانی کالا در کشور/ عرضه فولاد فقط از طریق بورس
رزم حسینی از واگذاری معادن راکد به سرمایه گذاران جدید خبر داد:

چشم انداز وزیر صمت از فراوانی کالا در کشور/ عرضه فولاد فقط از طریق بورس

بندرعباس- وزیر صنعت، معدن و تجارت، هرمزگان را یکی از استان‌های برتر در حوزه اقتصادی دانست و گفت: این استان با وجود پنج منطقه ویژه اقتصادی و دو منطقه آزاد، موقعیتی کم نظیر دارد و در هیچ استانی چنین ظرفیتی در حوزه اقتصادی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا رزم حسینی شامگاه جمعه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان، که در محل استانداری هرمزگان برگزار شد، بیان داشت: کشور در شرایط جنگ ناجوان مرادانه اقتصادی قرار دارد و بیماری منحوس کرونا نیز ضررهای بسیار سنگین بر اقتصاد ایران و بسیاری از کشورها وارد کرده،این دو مورد موجب رقم خوردن شرایط ویژه ای در کشور شده و همه تلاش دولت برای جلوگیری از ایجاد مشکل در تأمین کالاهای اساسی و ضرروی مردم است که خوشبختانه در این زمینه کمبودی در کشور وجود ندارد.

وی تصریح کرد: فشارها و تحریم های بسیاری بر کشور و ملت ما طی چهل سال گذشته تحمیل شده اما با هدایت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلام و صبوری مردم نجیب ایران از این گذرگاه سخت نیز مانند گذشته عبور خواهیم کرد.

مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای همه دستگاه ها لازم الاجراء است
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای تولید نباید در عمل مانعی وجود داشته باشد، گفت: نظام اداری صد ساله کشور همواره درگیر بروکرواسی طولانی بوده و این امر مانعی برای تولید محسوب می شود و رفع این مانع باید از اختیارات قانونی این کارگروه در سطح ملی و استانی استفاده شود.

رزم حسینی با بیان اینکه مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای همه دستگاه ها لازم الاجراء است و چناچه مصوبه ای توسط دستگاه ای اجرایی نشود، استان ها می توانند آن را در کارگروه ملی که به منظور تسهیل امور در هفته دوبار برگزار می شود، مطرح کنند، اضافه کرد: پیشنهادهای مطرح شده از سوی استاندار هرمزگان در این کارگروه برای بررسی و تصویب به کارگروه ملی ارجاع داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم با ترخیص کالاها از کمرگات کشور، فراوانی کالا که هدف اصلی وزارت صمت است، تحقق پیدا کند، تصریح کرد: تاکنون از گمرکات کشور ۸۰۰ هزارتن کالاهای اساسی ترخیص شده و ۴۰۰ هزار تن کالاهای اولیه کارخانجات نیز به‌زودی ترخیص خواهد شد.

فولادسازان ملزم به عرضه همه محصولات خود در بورس هستند
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه  با بیان اینکه فولادسازان کشور ملزم به عرضه همه محصولات خود در بورس هستند، گفت:  تمامی محصولات این صنعت اعم از شمش، اسلب و محصول نهایی باید در بورس عرضه شود و بر اساس وضعیت بازار و مکانیزمی که در بورس تعریف شده، قیمت گذاری می شود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود با عرضه کامل محصولات فولادی قیمت آنها در بازار متعادل شود و به بخشی از تولیدات فولادسازان که مازاد مصرف داخلی و مشروط بر اینکه تولیدات آن ها در بورس عرضه شده باشد، اجازه صادرات داده می شود.

رزم حسینی از تفویض اختیار واگذاری معادن راکد به سرمایه گذاران جدید توسط شورای معادن استان ها خبر داد و گفت: معادن راکدی که سال ها غیرفعال هستند، ظرف سه ماه از ابلاغ بخشنامه که تا کنون دو ماه از آن گذشته است و اگر فعالیت خود را آغاز نکنند شورای معادن استان ها می توانند آنها را از طریق مزایده به سرمایه گذاران جدید که سرمایه و توانایی لازم را دارند واگذار کنند.

کد خبر: ۵۳٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha