۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
سهم بخش خدمات در اشتغال استان زنجان پایین است
نماینده زنجان و طارم در مجلس:

سهم بخش خدمات در اشتغال استان زنجان پایین است

زنجان- طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه در اشتغال بخش خدمات نیز باید فراتر از آنچه که امروز گام برداشته‌ایم، حرکت کنیم، گفت: سهم بخش خدمات در اشتغال استان پایین است.

مصطفی طاهری در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه زنجان نسبت به میانگین کشوری دارای امکانات زیادی است، گفت: به همین خاطر نباید به این موضوع که بخواهیم سرانه تولید ناخالص استان را به میانگین کشوری برسانیم، اکتفا کنیم.

وی اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که استان زنجان نسبت به میانگین کشوری دارای امکانات و برخورداری‌های بیشتری از نظر منابع‌طبیعی، استعدادها، مرکزیت، دسترسی، راه‌آهن، فرودگاه و غیره است و همین امکانات ایجاب می‌کند که در زمینه سرانه تولید ناخالص داخلی از میانگین کشوری سبقت بگیریم و آنگاه می‌توان گفت به مرز عدالت نزدیک شده‌ایم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در کلان قضیه باید پتانسیل‌های استان را در نظر گرفته و گام‌های‌مان را نیز در این راستا برداریم، گفت: پتانسیل‌هایی که می‌توانیم برای استان زنجان در عرصه اقتصادی در نظر بگیریم می‌تواند در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و خدمات باشد.

طاهری تاکید کرد: استان زنجان در حوزه کشاورزی دارای پتانسیل‌های بسیار خوبی است و بیشترین تولید ناخالص استان نیز مربوط به حوزه کشاورزی بوده و رقم خوبی را در این زمینه در سطح کشور به خود اختصاص داده‌ایم، این در حالی است که اگر خام‌فروشی را در این بخش کم کنیم، قادر خواهیم بود ارزش‌افزوده بیشتری را به دست آوریم.

وی یادآور شد: معتقدیم در بخش صنعت با وجود اینکه پتانسیل‌های زیادی داریم اما کم‌کاری‌هایی صورت گرفته است که در این زمینه می‌توانیم در دو بعد رو به جلو حرکت کنیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، گفت: اول اینکه آنچه در بخش صنعت موجود داریم را حفظ کرده و آن‌ها را ارتقا دهیم و به حداکثر تولید برسانیم و همچنین نسبت به ایجاد صنایعی در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کنیم که در این راستا مواد اولیه این صنایع باید در داخل کشور موجود بوده و بازار آن نیز در داخل کشور فراهم باشد.

وی با بیان اینکه دراشتغال بخش خدمات نیز باید فراتر از آنچه که امروز گام برداشته‌ایم، حرکت کنیم، گفت: سهم بخش خدمات در اشتغال استان زنجان پایین است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، ابراز کرد: با توجه به اینکه زنجان جزو استان‌هایی است که بیشترین همجواری را با سایر استان‌ها داشته و جمعیت زیادی را پیرامون خود دارد، به طوری که به شعاع ۴۰۰ کیلومتری استان زنجان بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور در این شعاع قرار گرفته است، بنابراین در حوزه خدمات نیز می‌توانیم اقدامات تاثیرگذاری انجام دهیم.

کد خبر: ۵۳٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha