۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
تامین ۷۰ درصد مواد اولیه تولید لوازم خانگی در داخل
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی اعلام کرد

تامین ۷۰ درصد مواد اولیه تولید لوازم خانگی در داخل

پازوکی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی گفت: مواد اولیه مورد نیاز تولید لوازم خانگی در کشور اعم از بخاری، آبگرمکن، یخچال، پکیج، فریزر، لباسشویی، ظرفشویی و غیره ۷۰ درصد در داخل تامین و ۳۰ درصد بقیه باید از خارج وارد شود.

به گزارش بازار، «اکبر پازوکی» افزود: اگر مواد اولیه به قیمت در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد به یقین مکانیزم عرضه و تقاضا قیمت را در بازار تعیین می کند.

وی ادامه داد: کشور امروز در تولید بخاری برقی، گازی، پکیج، آبگرمکن ایستاده و دیواری خودکفا شده و مشکلی ندارد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی گفت: مواد اولیه تولید پکیج باید از خارج وارد شود و سر و کار مستقیم با ارز دارد و در ضمن این کالا دو تولید کننده عمده در داخل بیشتر ندارد.

وی افزود: ناگفته نماند ۱۰ تا ۱۵ تولید کننده دیگر پکیج در کشور وجود دارد اما میزان تولید آنها چشمگیر نیست.

پازوکی بیان داشت: اگر مواد اولیه مورد نیاز دو تولید کننده عمده پکیج در کشور به موقع تامین شود نه دچار بالا رفتن قیمت و نه دچار کمبود این کالا در بازار خواهیم بود.

وی در ادامه سخنان خود گفت: مغازه داران نه تولید کننده و نه وارد کننده هستند بلکه محصولی به دست آنان می رسد و سود قانونی شان هم مشخص است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی افزود: متاسفانه ۹۹ درصد کسبه امروز برای امرار معاش خود حتی نمی توانند آن سود قانونی را هم به سبب نوسانات شدید قیمتی کالاها دریافت کنند بلکه باید با حداقل سود کالا را بفروشند تا بتوانند امورات خود را بگذرانند.

وی اظهارداشت: صنف فروشندگان لوازم خانگی در دو ماهه گذشته ۵۰ درصد افت فروش داشته و به نظر می رسد در ماه های آینده این عدد به ۷۰ درصد برسد.

پازوکی ادامه داد: قیمت کالا به شدت بالا رفته و در برابر قدرت خرید کسبه بسیار کاهش پیدا کرده به نحوی که توان جایگزینی کالا را ندارند.

وی یادآورشد: مردم بواسطه افت شدید درآمدها توان خرید لوازم خانگی را ندارد بلکه به تعمیر لوازم خود روآورده اند.

کد خبر: ۵۳٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha