۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵
«دلار دیجیتال» در دستورکار بانک مرکزی آمریکا

«دلار دیجیتال» در دستورکار بانک مرکزی آمریکا

یکی از اعضای کمیته بازار آزاد فدرال به بانک مرکزی آمریکا توصیه کرد که هر چه سریع‌تر اقدام به ایجاد و توسعه یک ارز دیجیتال کند.

 بازار؛ گروه فارکس/بورس: رابرت کاپلان رئیس فدرال رزرو دالاس بر این باور است که بانک مرکزی آمریکا باید مقدمات توسعه یک ارز دیجیتال را فورا فراهم کند که این امر نشان‌دهنده این واقعیت است که برخی سیاست گذاران به توسعه ارز دیجیتال نگاهی جدی و اولویت‌دار نگاه می‌کنند.

دلار دیجیتال حیاتی است!
در این گزارش آمده است: رابرت کاپلان در کنفرانسی مجازی که توسط بلومبرگ برگزار شد اظهار کرده است: این امری حیاتی است که بانک فدرال در ماه‌ها و سال های آتی بر توسعه یک ارز دیجیتال تمرکز کند.
اظهارات کاپلان بخشی از گفتگوی گسترده در مورد اقتصاد و سیاست‌های مالی بود. کاپلان یکی از اعضای کمیته بازار آزاد فدرال در سال جاری است. کمیته بازار آزاد فدرال زیرمجموعه‌ای از سیستم فدرال رزرو است که کمیته با تصویب قانون بانکداری ۱۹۳۳ تشکیل شده است. این کمیته حدوداً هر شش هفته یک بار برگزار شده و به سیاست‌گذاری در مورد مسائل مالی می‌پردازد و وظیفه تنظیم سیاست‌های پولی را دارد.

فدرال رزرو در هفته جاری پیشینه پژوهشی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را برای بررسی تأثیر دلار دیجیتال بر بانکداری تجاری و سیاست‌های پولی منتشر کرد. پیش از این نیز بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا در ماه اوت گزارشی تحقیقاتی کامل در خصوص مقایسه یک دلار دیجیتال با سایر روش‌های پرداخت منتشر کرد

کاهش حداکثری نرخ بهره بانکی
این گزارش می‌افزاید: این کمیته در سال ۲۰۲۰ میلادی به عنوان بخشی از واکنش سیاسی هماهنگ به همه‌گیری کرونا ویروس، نرخ بهره بانکی را در ماه مارس کاهش داد تا کمترین نرخ بهره بانکی را به ثبت برساند. رابرت کاپلان و دیگر اعضای کمیته بازار آزاد فدرال از ماه سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی، یعنی زمانی که بی‌نظمی در بازار رپو باعث افزایش نرخ بهره کوتاه مدت شد، نقش مهمی در مهار آشفتگی بازار داشته‌اند..

کشورهای دنیا در حال افزایش ارزهای دیجیتال 
فناوری بلاک چین مطمئناً در دستور کار سیاست‌گذاران قرار دارد. جروم پاول رئیس فدرال رزرو ماه گذشته عنوان کرده بود که ۸۰ درصد از بانک‌های مرکزی سراسر جهان در حال بررسی کارایی و سودمندی بالقوه یک ارز دیجیتال بانک مرکزی هستند. در حالی که بانک فدرال آمریکا هنوز در خصوص احتمال توسعه و ایجاد یک دلار دیجیتال اطلاعاتی منتشر نکرده است، اما از اقتصاددانان خواسته است به بررسی جزئیات بیشتری در این زمینه بپردازند.
همچنین فدرال رزرو در هفته جاری پیشینه پژوهشی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را برای بررسی تأثیر دلار دیجیتال بر بانکداری تجاری و سیاست‌های پولی منتشر کرد. پیش از این نیز بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا در ماه اوت گزارشی تحقیقاتی کامل در خصوص مقایسه یک دلار دیجیتال با سایر روش‌های پرداخت منتشر کرد.

ایده بی نظیر دلار دیجیتال
این گزارش در پایان می‌افزاید اگرچه طرفداران ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز مانند بیت کوین، ایده ارز دیجیتال بانک مرکزی را مورد تمسخر قرار می‌دهند، اما به عقیده برخی، دلار دیجیتال در راستای حرکت طبیعی جامعه غیرپولی است و توسعه دلار دیجیتال ممکن است به دولت‌ها در حمایت از نوآوری مالی، تقویت عملکردهای پرداختی و حمایت از یکپارچگی مالی وسیع‌تر در سراسر جهان کمک کند.

کد خبر: ۵۳٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha