۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
چند علامت مثبت در بازار سرمایه

چند علامت مثبت در بازار سرمایه

چند علامت مثبت در بازار سرمایه در هفته سوم آبان، امیدها را به بازگشت این بازار به روند متعادل و یا صعودی بیشتر کرده است.

به گزارش بازار، یکی از شاخص‌هایی که در بازار سرمایه تا حدودی اقبال سرمایه‌گذاران برای خرید سهام و تقویت طرف تقاضا را نشان می‌دهد، میزان ورود پول حقیقی به این بازار است.

در روزهای نزول شاخص بازار سرمایه بیشتر شاهد خروج پول حقیقی از این بازار بودیم و در هفته سوم آبان نیز این روند ادامه داشت، با این حال به نظر می‌رسد میزان خروج پول روند کاهشی یافته و از فشار فروش‌ها تا حدود زیادی کاسته شده است به شکلی که در این هفته خروج پول حقیقی از حدود هزار میلیارد تومان در برخی از روزها به ۲۰۰ میلیارد تومان در آخرین روز معاملاتی هفته رسید.

همچنین یکی دیگر از آماری که مورد توجه تحلیلگران است میزان ورود پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت است.

از اواخر مرداد و با آغاز اصلاح قیمت‌ها در بازار سرمایه، میزان ورود پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت افزایش یافت، با این حال در روزهای اخیر افت محسوس ورود پول حقیقی به این صندوق‌ها مشهود است و از چند صد میلیارد تومان در روزهای گذشته، روز چهارشنبه به حدود ۲۱ میلیارد تومان رسید.

همچنین ارزش معاملات خرد نیز در آخرین روز کاری هفته سوم آبان به عدد بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید که اگر چه با زمان اوج خود فاصله زیادی دارد، اما در این هفته روند افزایشی را نشان می‌دهد.

این آمار بیانگر آن است که عده‌ای از سهامداران محدوده فعلی قیمت‌ها را برای خرید جذاب می‌دانند و ممکن است در روزهای آینده شاهد افزایش تقاضا برای خرید سهام باشیم.

هم چنین اخباری که این هفته، درباره تزریق بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه منتشر شد و جلسه مسئولان بورس اوراق بهادار با مجلسی‌ها حکایت از این دارد که مسئولان در تلاش برای بازگرداندن اعتماد به بازار هستند.

وزیر اقتصاد نیز روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت از برنامه‌ریزی برای نقدشوندگی بهتر سهام در بازار سرمایه و حرکت به سمت ایجاد بازار متعادل خبر داد و گفت از افزایش نرخ سود بانکی جلوگیری می‌کنیم.

ناظر بازار این هفته انجام معاملات روزانه یا همان نوسان گیری را هم مجاز اعلام کرد و از شنبه نیز زمان پیش گشایش بازار از نیم ساعت به ۱۵ دقیقه کاهش می‌یابد که می‌تواند تا حدودی به بهبود روند بازار کمک کند.

کد خبر: ۵۳٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha