۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
افت و خیز ارزهای جهانی در سایه کرونا

افت و خیز ارزهای جهانی در سایه کرونا

آنالیز ارزهای خارجی نشان می‌دهد با وجود اخبار مثبت واکسن کرونا، برخی ارزها واکنش‌های متفاوتی داشته‌اند.

به گزارش بازار، روز جمعه، دلار به سمت بهترین هفته خود از ماه مارس در برابر ین حرکت کرد، اگرچه ارزهای پرخطر با بدتر شدن همه گیری در اروپا و ایالات متحده پیشرفت چندانی نداشته اند.

نگرانی های ناشی از ویروس به ین کمک کرد تا اندکی از ضررهای خود را یک شبه جبران کند و ۰.۳ درصد در برابر دلار رشد کند، اما این هفته در حدود ۱.۷ درصد پایین تر باقی مانده است که در صورت پایداری شدیدترین افت هفتگی آن از سقوط ۲.۴ درصدی در مارس است.  

در اوایل ین در هر دلار در ۱۰۵.۰۵ ثابت بود. دلار استرالیا و دلار نیوزلند با ضررهایی مواجه شدند، در حالی که استرلینگ پس از ناامید کننده بودن داده های تولید ناخالص داخلی، در پایین ترین سطح یک هفته قرار گرفت.

یک استراتژیست ارشد ارزی گفت: دلایلی وجود دارد که در مورد بهبود اقتصاد جهانی و در نهایت تسلیم همه گیری در طی سال آینده خوش بین باشیم. دلار استرالیا آخرین قیمت خود را در قیمت ۰.۷۲۳۶ دلار حفظ کرد و به سمت یک زیان هفتگی ناچیز پیش رفت. دلار نیوزلند در ۰.۶۸۳۴ دلار ثابت بود و به سمت سود هفتگی ۰.۹ درصدی حرکت کرد زیرا سرمایه گذاران معتقدند که پیشرفت های اقتصادی باعث شده نرخ های منفی کمتر مورد اطمینان باشد.

یورو یک شبه با افزایش حاشیه ای روبرو شد و به بیش از ۱.۱۸ دلار رسید، اما در این هفته تاکنون حدود ۰.۶ درصد افت داشته است. شاخص دلار در این هفته ۰.۷ درصد افزایش یافته است. یوان چین در ۶.۶۱۳۰ ثابت بود.

در اروپا و ایالات متحده، موج دوم ابتلاها باعث محدودیت مجدد برای جلوگیری از شیوع ویروس شده است. یک تحلیل گر گفت: گزارش تولید ناخالص داخلی کمترین تاثیر را روی یورو خواهد داشت و تحلیل گران، از جمله خود ما، اکنون انتظار گسترده رکود اقتصادی در منطقه یورو را داریم که از سه ماهه چهارم شروع می شود.

روسای بانک مرکزی نیز به همین ترتیب هشدار دادند که بحران به پیش می رود، حتی با توجه به اعلامیه فایزردر این هفته واکسنی که با بایو ان تک آلمان تولید شده است، به نظر می رسد که این پایان می یابد.

کریستین لاگارد، رییس بانک مرکزی اروپا در یک میزگرد با جروم پاول رییس فدرال رزرو ایالات متحده و اندرو بیلی، رییس بانک انگلیس گفت: از یک رود بزرگ عدم اطمینان، اکنون طرف دیگر را می بینیم.

وی درباره تولید و توزیع واکسن گفت: در مورد این واکسیناسیون هنوز عدم اطمینان وجود دارد.

کد خبر: ۵۳٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha