۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
سرمایه مردم در بورس از بین رفت/ عملکرد ضعیف دولت در بازار سرمایه
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

سرمایه مردم در بورس از بین رفت/ عملکرد ضعیف دولت در بازار سرمایه

تبریز- حجت الاسلام میرتاج الدینی، نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه مردم و سهامداران خرد که پول های اندکی وارد بورس کرده بودند تا ارزش پولی خود را حفظ کنند بر اثر عملکر ضعیف دولت از بین رفت.

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص عملکرد دولت در بازار سرمایه افزود: دولتمردان و به خصوص رئیس جمهور بارها مردم را دعوت به سرمایه گذاری در بورس کردند تا کمکی به حال اقتصاد شرکت ها و صنایع بزرگ شود.

وی افزود: مردم نیز با درنظر گرفتن همین موضوع، اقدام به سرمایه گذاری در بورس کردند ولی متاسفانه سرمایه های بسیاری از سهام داران خرد در این بازار از بین رفت.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس به صورت جدی پیگیر وضعیت بورس هستند، افزود: در کمیسیون های تخصصی این موضوع در حال بررسی است و نمایندگان از عملکرد وزارت اقتصاد و دارایی نیز در خصوص صیانت از بورس انتقادات شدید و جدی دارند.

میرتاج الدینی با اشاره به اینکه دولت باید بورس را سر و سامان می داد و زمینه سودآوری شرکت ها و رشد آرام شاخص کل را فراهم می ساخت، افزود: وزارت اقتصاد از ظرفیت ها و امکانات قانونی خود برای تثبیت وضعیت بورس استفاده نکرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با تاکید بر اینکه باید بازارگردان ها با برنامه ریزی اصولی سقف و کف قیمت ها را حفظ کنند، ادامه داد: بازار سرمایه اگر مدیریت شود می تواند نقش مهمی در رونق اقتصاد کشور داشته باشد.

کد خبر: ۵۳٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      0 0
      مگر اینکه شما نماینده گان مجلس به داد ما برسید ما که سرمایمون از بین رفت دیگ پولی یم نداریم خرید کنیم تا کی باید وایستیم تا سر به سر شیم