۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
۸۰ درصد تعهد اشتغال همدان محقق شده است
فرماندار همدان:

۸۰ درصد تعهد اشتغال همدان محقق شده است

همدان - فرماندار همدان با بیان اینکه تاکنون ۸۰ درصد تعهد اشتغال همدان در سال جاری محقق شده است؛ بر حمایت از افرادی که در زمینه مشاغل خرد و خانگی آموزش می بینند تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان همدان ظهر پنج شنبه به ریاست فرماندار همدان و با حضور حمیدرضا حاج بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و شماری از مدیران استان در فرهنگسرای کسب و کار برگزار شد.

فرماندار همدان در این کارگروه با بیان اینکه تعهد اشتغال شهرستان همدان در سالجاری شش هزار و ۲۹۶ نفر تعیین شده است؛ گفت: تا کنون طبق آخرین آمار سامانه رصد پنج هزار و ۱۹ نفر اشتغال به ثبت رسیده و ۸۰ درصد تعهد اشتغال شهرستان همدان محقق شده است.

حسین افشاری با بیان اینکه از اشتغال‌های جدید ایجاد شده در سال جاری سه هزار و ۶۰۰ نفر بیمه شده اجباری جدید هستند، گفت: این رقم معادل ۷۲ درصد اشتغال ایجاد شده در سالجاری است.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگ سرای کسب و کار تاکید کرد: حمایت از افرادی که در زمینه مشاغل خرد و خانگی آموزش می‌بینند باید توسط دستگاه‌های اجرایی ذیربط به صورت ویژه مدنظر باشد.

کاهش قیمت مسکن و افزایش اشتغال با بازنگری طرح جامع شهر همدان

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ظرفیت بالای اشتغال در کشور یادآور شد: علیرغم همه مشکلات اقتصادی و اعتباری تمام پروژه‌های عمرانی و اقتصادی مهم در مرکز استان همدان با زمانبندی مشخص فعال است.

حمیدرضا حاجی بابایی افزود: همدان به یک کارگاه کار بزرگ تبدیل شده و باید جذب اعتبارات ملی از اولویت‌های مدیران استان همدان باشد و از ظرفیت تبصره ۵ برای تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی استفاده شود.

وی افزود: پیگیر طرح جامع شهر همدان هستیم به طوری که بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار به محدوده شهر همدان اضافه خواهد شد و این طرح در کنار کاهش قیمت مسکن می‌تواند بیش از سه هزار و ۵۰۰ شغل جدید در بخش مسکن ایجاد کند.

حاجی بابایی گفت: مراحل مقدماتی طرح جامع شهری همدان به پایان رسیده و هماهنگی و توافق نهایی در این زمینه صورت گرفته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح جامع شهری همدان به دنبال سروسامان دادن به کلان شهر همدان است و با اجرایی شدن آن توسعه شهری همدان با توجه به موقعیت استراتژیک آن در منطقه را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: افزایش یک هزار و ۵۰۰ هکتاری محدوده شهر، ایجاد زمینه ساخت انبوه مسکن، توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته، کنترل قیمت مسکن، جلوگیری از رانت، ایجاد زیرساخت‌های رفاه عمومی و ارتقای جایگاه پایتخت تاریخ و تمدن از پیامدهای این اقدام مهم خواهد بود.

کد خبر: ۵۳٬۶۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha