۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
قیمت مسکن در ماه‌های آتی کاهش می‌یابد
عضو کمیسیون عمران مجلس:

قیمت مسکن در ماه‌های آتی کاهش می‌یابد

خانی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: علت اصلی کاهش قیمت ها در بازار مسکن، اقدامات مثبت و ایجاد فضای روانی از سوی مجلس برای بهبود وضعیت بازار مسکن در سال های آتی بوده و بازار ارز تأثیر چندانی بر این مسئله نداشته است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی‌اصغر خانی عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به آینده بازار مسکن و تأثیر روند کاهشی بازار ارز بر حوزه مسکن، گفت: به نظر من مسائلی همچون افزایش یا کاهش قیمت دلار و ارز تأثیر عملی در بازار مسکن ندارد، هر چند که بخشی از بازارهای اقتصادی ما تحت تأثیر فضاهای روانی دچار تلاطم شده اند، بنابر این هر چند آشفتگی روانی کاهش یابد، تلاطم قیمتی در بازاری مانند مسکن نیز کاهش می یابد.

وزارت راه قیمت مسکن را به وضعیت بازار ارز گره زده است
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه مسئولان وزارت راه و شهرسازی در سال های اخیر بازار مسکن و قیمت این حوزه را به وضعیت بازار ارز گره زده اند، این مسئله موجب شد که با تشدید تلاطم در بازار ارز، حوزه مسکن نیز بیش از پیش دچار آشفتگی و گرانی شود.

مسئولان حوزه مسکن سوء مدیریت خودشان را به گردن بازار ارز می اندازند
وی گفت: در شرایط کنونی بخش عمده ای از بخش ساخت و ساز مسکن در کشور به وسیله مصالح و تجهیزات تولید داخل صورت می گیرد، حال با چه منطقی مصالح ساختمانی و در نهایت قیمت تمام شده تولید مسکن با افزایش نرخ دلار، گران می شود. متأسفانه مسئولان وزارت راه و شهرسازی عملکرد اشتباه و سوء مدیریت خودشان را به گردن بازار ارز می اندازند.

گرانی یا ارزانی مسکن هیچ ارتباطی با بازار ارز ندارد
خانی ادامه داد: مسئولان وزارت راه و شهرسازی باید به صورت شفاف به مردم اعلام کنند که قادر به مدیریت بازار مسکن نیستند، از این رو وقتی سود تسهیلات مسکن را به ۱۸ درصد افزایش می دهند و قیمت زمین و عوارض ساختمانی را گران می کنند، طبیعی است که قیمت مسکن نیز بالا خواهد رفت و این مسئله هیچ ارتباطی با بازار ارز ندارد.

از عجایب روزگار است که وزیر مسکن مخالف تولید مسکن در کشور باشد
این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: متأسفانه دولت و وزارت راه و شهرسازی عزمی برای بهبود وضعیت بازار مسکن ندارد و مخالفت دولت با طرح جهش تولید و تأمین مسکن، گواه بر این ادعا است، این از عجایب روزگار است که وزیر مسکن مخالف تولید مسکن در کشور باشد.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت مسکن در یک هفته اخیر، گفت: من معتقدم که علت اصلی کاهش قیمت ها، اقدامات مثبت و ایجاد فضای روانی از سوی مجلس برای بهبود وضعیت بازار مسکن در سال های آتی بوده و مسئله بازار ارز تأثیر چندانی بر این مسئله نداشته است.

قیمت ملک در ابتدای سال آتی بیش از پیش کاهش خواهد یافت؛ به شرط‌ها و شروطه ها
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: قطعا اگر مجلس در ماه های آتی به ویژه در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مصمم به حمایت از  بخش مسکن باشد، قیمت ملک در ابتدای سال آتی بیش از پیش کاهش خواهد یافت.

کد خبر: ۵۳٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha