۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
باید تکلیف آب های زیرزمینی و سطحی در زنجان روشن شود
استاندار زنجان:

باید تکلیف آب های زیرزمینی و سطحی در زنجان روشن شود

زنجان- استاندار زنجان با بیان اینکه باید تکلیف آبهای زیرزمینی و سطحی در استان  زنجان روشن شود سپس برنامه های خوب و سازگاری برای آن تهیه شود، گفت: با ارائه دلایل مستند و کارشناسی در خصوص ابلاغیه وزارت نیرو با توجه به شرایط پتانسیل‌های استانی شفاف سازی شود.

به گزارش خبرنگار بازار، فتح الله ظهر پنج شنبه در جلسه کار گروه حفاظت از امور آب در محل استانداری زنجان، گفت: صرفه جویی ۱۳۲ میلیون مترمکعبی در آب‌های سطحی و ۳۳۲ میلیون مترمکعبی هم درآب‌های زیرزمینی در استان باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه باید شاخص‌ها ارزیابی با اقدام کارشناسی منطقی آن هم با تشکیل یک گروه تخصصی درحوزه عمرانی وبا بهره گیری از تجارت گذشته بررسی شود، اظهار کرد: هدفگذاری صحیح در این حوزه بسیار مهم و ضروری است.

استاندار زنجان،با بیان اینکه میزان ۱۳۲ میلیون مترمکعب صرفه جویی بخش کشاورزی در آبهای سطحی برای استان منطقی نیست، گفت: باید در این خصوص بسته های دفاعی محکمی تهیه و از حق طبیعی زنجان با ادله دفاع شود. 

حقیقی با بیان اینکه امیدواریم طی سالجاری بارش ها دراستان خوب باشد، تاکید کرد: کم آبی دربخش کشاورزی جبران شود. 

وی با بیان اینکه باید تکلیف آبهای زیرزمینی و سطحی در استان  زنجان روشن شود سپس برنامه های خوب و سازگاری برای آن تهیه شود، گفت: با ارائه دلایل مستند و کارشناسی در خصوص ابلاغیه وزارت نیرو با توجه به شرایط پتانسیل‌های استانی شفاف سازی شود.

استاندار زنجان، برلزوم مسدود کردن چاههای غیر مجاز در استان تاکید کرد و افزود: وجود چاه‌های غیر مجاز و اضافه برداشت از چاه‌های مجاز باعث کم شدن سطح سفره های آب زیرزمینی شده است.

حقیقی با بیان اینکه کشت محصول با آب چاه‌های غیرمجاز ممنوع است، ابراز کرد: مدیران دستگاههای اجرایی ذی ربط بایدنظارت لازم را داشته باشند. 

کد خبر: ۵۳٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha