۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
دیده بانی و رصد ملخ صحرایی در ۵٠٠ هزار هکتار از اراضی سیستان وبلوچستان
در گفتگو با بازار عنوان شد:

دیده بانی و رصد ملخ صحرایی در ۵٠٠ هزار هکتار از اراضی سیستان وبلوچستان

زاهدان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: طی سه هفته گذشته ردیابی آفت ملخ صحرایی در سطح ۵٠٠ هزار هکتار از اراضی جنوب استان انجام شده است.

محمد علی نیکبخت در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در پی هشدار سازمان جهانی فائو و کارشناسان سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر هجوم مجدد ملخ صحرایی مهاجر برای زمستان گذرانی به سوی مرزهای کشور، سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در یک برنامه دو هفته ای کلیه امکانات وتجهیزات مبارزه شیمیایی با ملخ صحرایی را که در دوره قبل نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود سرویس و آماده بکار کرد.

وی افزود: با ورود دستجات جدید ملخ صحرایی به استان هرمزگان، اکیپ‌های ردیابی در شهرستان های جنوبی استان سیستان و بلوچستان فعال شده تا به محض مشاهده این آفت جهانی خطرناک، کار مبارزه را در اسرع وقت به انجام رسانند و طی سه هفته گذشته تاکنون رد یابی ملخ صحرایی در سطح ۵٠٠ هزار هکتار از اراضی جنوب استان انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در دوره قبل هجوم ملخ صحرایی به سیستان و بلوچستان در سطح ۴ میلیون و 500 هزار  هکتار دیده بانی و بیش از ١٨١ هزار هکتار از اراضی سطح استان علیه این آفت خطرناک سمپاشی شده است.

وی از همه بهره برداران شوراهای اسلامی، دهیاران و دست اندرکاران بخش کشاورزی خواست در صورت مشاهده دستجات ملخ صحرایی در اسرع وقت به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی یا مدیریت های جهاد کشاورزی گزارش کنند تا عملیات سرکوب و دفع آفت در کوتاهترین زمان انجام گیرد.

کد خبر: ۵۳٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha