۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
تعطیلی اصناف بدون برنامه‌ریزی درست/ دولت به فکر ارتزاق کسبه نیست
در راستای جلوگیری از شیوع کرونا؛

تعطیلی اصناف بدون برنامه‌ریزی درست/ دولت به فکر ارتزاق کسبه نیست

سمنان- مظفری، کارشناس اقتصادی بابیان اینکه تعطیلی اصناف بدون برنامه‌ریزی صحیح نیست، گفت: باید دولت قبل از تعطیلی اصناف استان سمنان برای مقابله با کرونا برنامه همه‌جانبه‌ای درزمینهٔ ارتزاق و اقتصاد این اصناف داشته باشد.

نیلوفر مظفری در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه دولت برای جلوگیری از تجمعات مردمی، به سراغ تعطیلی اصناف و مغازه‌ها و کسبه گام برداشته اما این موضوع بدون برنامه‌ریزی صحیح نیست، ابراز داشت: اصناف امروز دولت را مقابل خود می‌بینند و این امر اصلاً موضوع قابل قبولی نیست.

وی بابیان اینکه به دلیل عدم تأمین اقتصادی مردم و کسبه، تصمیمات مقابله با کرونا از پذیرش اجتماعی کمتری برخوردار است، افزود: اصناف و مکاسب امروز تعطیلی‌ها و محدودیت‌های کرونا را مزاحمت برای کار و اقتصاد زندگی‌شان می‌بینند.

این دانش‌آموخته رشته اقتصاد بابیان اینکه تعطیلی زمانی جواب می‌دهد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و مردم و کسبه تأمین باشند، بیان کرد: وقتی کاسبی برای اجاره پایان ماه مغازه خود در جدال است هرگز نمی‌تواند به‌راحتی تعطیلی مغازه‌اش را بپذیرد.

مظفری بابیان اینکه امروز پدیده‌ای را شاهد هستیم که شاید بتوان نام آن را مغازه‌های نیمه تعطیل نام نهاد، بیان کرد: مغازه‌ها مجبور به اطاعت از مصوبه ستاد کرونا هستند اما درواقع مغازه را باز گذاشته و فقط کرکره آن را پائین کشیده‌اند.

وی بابیان اینکه امروز بسیاری از اصناف، ظاهراً تعطیل هستند اما کافی است با تلفن همراه آن‌ها تماس بگیرید تا در مغازه را باز کنند، افزود: دولت با دیدن این مسائل باید بپذیرد که کمیت تصمیمات ستاد مقابله با کرونا لنگ می‌زند و باید چاره‌ای بهتر اندیشید.

کارشناس اقتصادی بابیان اینکه اگر دولت برنامه واضحی داشته باشد که شامل تعطیلی‌های موقتی، بسته‌های مشوق، ارزاق، وام، کمک‌های مشاوره‌ای، معنوی و همراهی با کسبه باشد قطعاً کاسبان هم با آنان همراه خواهند شد، گفت: متأسفانه این رویه وجود ندارد و درنتیجه کسبه دولت را در مقابل خود می‌بینند.

مظفری بابیان اینکه می‌بایست به کسبه حق داد که نگران مغازه و اقتصاد خانوار خودشان هم باشند، گفت: از سوی دیگر تجمعات نیز برای جان مردم خطر دارد و درنتیجه به نظر می‌رسد اتخاذ مسیر بینابینی از سوی دولتمردان در سطح استان سمنان بهترین راه باشد که فعلاً در این زمینه عزمی دیده نمی‌شود و همچنین اعتباراتی هم در نظر گرفته نشده است.

کد خبر: ۵۳٬۶۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha