۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
گوشت در کرمان گران و کمیاب شد
کمبود گوشت قرمز در بازار؛

گوشت در کرمان گران و کمیاب شد

کرمان- منصوری نیا، رئیس اتحادیه صنف قصاب، مرغ و ماهی کرمان از کمبود گوشت قرمز در بازار خبر داد و گفت: علت کمبود گوشت قرمز در کرمان عدم صدور مجوز برای واردات دام از استان‌های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی است.

عبدالرضا منصوری‌نیا در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به کمبود گوشت قرمز در بازار کرمان، اظهار داشت: به دلیل قاچاق گوشت از طریق مرزهای جنوب‌شرق، استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی مجوز حمل دام به استان کرمان را صادر نمی‌کنند و به همین دلیل با کمبود گوشت قرمز در کرمان مواجه هستیم.

وی خاطرنشان ساخت: دو هفته گذشته کمبود دام زیادی در استان داشتیم اما با تلاش همکاران و مسوولان استان توانستیم تا حدودی کمبود را جبران کنیم تا بحرانی در بازار ایجاد نشود.

رئیس اتحادیه صنف قصاب قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی درجه یک در بازار کرمان را ۱۲۵ هزار تومان، گوشت گوساله بدون چربی ۱۰۰ هزار تومان و گوشت شتر بدون چربی را ۱۲۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت گوشت قرمز در کرمان حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد کشتاری که در کشتارگاه کرمان در حال انجام است با کیفیت بالا و درجه یک است، گفت: برای تامین گوشت درجه یک بیش از ۶۰ درصد گوشت کرمان از استان‌های خراسان تامین می‌شود.

منصوری‌نیا خاطرنشان ساخت: اگر گوشت قرمز در استان‌هایی که از آن‌ها واردات دام به کرمان انجام می‌شود گران شود به تبع آن در کرمان نیز قیمت افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: اگر مصوبه‌ای که استان‌های خراسان برای صادرات دام به کرمان تعیین کرده‌اند برداشته شود ممکن است کاهش قیمت داشته باشیم در غیراین‌صورت با توجه به رسیدن فصل سرما، کاهش دام و بارندگی احتمال افزایش قیمت وجود دارد.

کد خبر: ۵۳٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha