۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
فاز اول مجتمع معدن مس قاضی‌کندی به زودی بهره‌برداری می‌شود

فاز اول مجتمع معدن مس قاضی‌کندی به زودی بهره‌برداری می‌شود

هشترود- فرماندار هشترود اعلام کرد: فاز نخست مجتمع معدن مس قاضی کندی (سهندآذران) تا ۲ ماه دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش بازار به نقل از فرمانداری هشترود، امین امینیان چهارشنبه شب در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه ارزیابی زیست محیطی باعث شده تاکنون این مجتمع به بهره برداری نرسد، افزود : ارزیابی زیست محیطی مراحل نهایی خود را طی می کند و مطالعه نهایی شده است.

وی گفت: فاز اول این مجتمع با سرمایه گذاری  ۵۰ میلیارد تومانی و با اشتغالزایی ۱۰۰ نفر بطور مسقیم افتتاح می شود.

امینیان همچنین از شروع عملیات اجرایی کارخانه ذوب و تولید ورق های گالوانیزه به عنوان دومین کارخانه کشور در این زمینه در شهرک صنعتی پروفسور هشترودی خبر داد و اضافه کرد: با مشارکت چینی ها این کارخانه در زمینی به مساحت ۱۳.۵ هکتار تا یکماه آینده با آورده شخصی و بدون دریافت تسهیلات شروع خواهد شد.

امینیان گفت : درب اتاق فرماندار بر روی سرمایه گذاران باز و اولویت جلسات و وقت اداری برای سرمایه گذاری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز دی ماه ۱۳۹۷ در بازدید از مجتمع مس قاضی کندی هشترود اعلام کرد این طرح یکی از طرح های مهم استانی است و می تواند شرق استان را متحول کند.

علی جهانگیری در آن زمان گفته بود که کارخانه مس قاضی کندی بعد از راه اندازی کامل برای ۵۰۰ نفر اشتغالزایی می کند و از این رو مشکلات این طرح باید هرچه سریع تر رفع و بهره برداری از آن آغاز شود.

وی از حل مشکل تامین آب این مجتمع ظرف حداکثر یک هفته خبر داده و اضافه کرده بود: خوشبختانه در این مجتمع مسائل مربوط به محیط زیست مورد توجه قرار گرفته و هیچ گونه مشکل زیست محیطی وجود ندارد. 

کد خبر: ۵۳٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha