۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی

افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی

صنعت نفت امیدوار است که اوپک پلاس با افزایش موارد ابتلای کرونا، عرضه را متوقف کند.

به گزارش بازار، روز پنج شنبه قیمت نفت در معاملات اولیه افزایش یافت و در نتیجه افزایش هفتگی بیش از ۱۲ درصد امید داشت که تولید کنندگان بزرگ جهان از افزایش سوخت برنامه ریزی شده با تقاضای نفت متاثر از  COVID-۱۹ جلوگیری کنند.

روز چهارشنبه وزیر انرژی الجزایر گفت که اوپک پلاس - سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و سایر تأمین کنندگان از جمله روسیه - می تواند کاهش تولید فعلی ۷.۷ میلیون بشکه در روز را تا سال ۲۰۲۱ تمدید کند.

تحلیل گران گفتند که این چشم انداز تضعیف شده، اوپک پلاس را برای تأخیر برنامه ریزی شده در افزایش تأمین ۲ میلیون بشکه در روز در ژانویه، که اکنون بازار در حال قیمت گذاری آن است، تحت فشار قرار داده است.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت  با ۳۵ سنت یا ۰.۸ درصد افزایش به ۴۱ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی هر بشکه نفت برنت با ۳۱ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش به ۴۴ دلار و ۱۱ سنت رسید.

پس از آنکه داده های آزمایش اولیه نشان داد واکسن آزمایشی COVID-۱۹ توسط فایزر و بایو ان تک آلمان با اثر گذاری  ۹۰ درصد تولید می شود، هر دو نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت در این هفته افزایش یافته اند، زیرا امید به اینکه همه گیری جهانی کرونا ویروس می تواند تحت کنترل درآید، ایجاد شد.

در این میان، تقاضای سوخت تحت فشار افزایش موارد ابتلا در اروپا، ایالات متحده و آمریکای لاتین است. در نتیجه، اوپک گفته است که تقاضا در سال ۲۰۲۱ کندتر از آنچه تصور می شد بازگشت خواهد کرد.

به گفته بانک ملی استرالیا از بسیاری جهات، بازار منتظر ۲۰۲۱ است، زمانی که دیگر واکسن تولید نمی شود و زمانی که اوپک و متحدانش برخی از افزایش های برنامه ریزی شده سوخت را متوقف کرده اند.

کد خبر: ۵۳٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha